معرفی رم هوی دیوتی جدید با بهروزرسانی پیشرانه و طراحی متفاوت
رم نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپهای هوی دیوتی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ را با اصلاح طراحی، بهروزرسانی تکنولوژی و پیشرانهٔ توربودیزل جدید بهزودی به بازار خواهد فرستاد. مهمترین تغییر رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل...
رم نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپهای هوی دیوتی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ را با اصلاح طراحی، بهروزرسانی تکنولوژی و پیشرانهٔ توربودیزل جدید بهزودی به بازار خواهد فرستاد.
مهمترین تغییر رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز جدید است که بلوک، سرسیلندر، منیفولد هوا و توربوشارژر جدیدی دارد و از سوپاپهای بزرگتر و سیستم سوخت با فشار بالاتر بهره میبرد. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۵ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسخهٔ قبلی است. علاوه بر این، رم نسخهٔ ضعیفتر این موتور که ۳۷۰ اسب بخار قدرت داشت را هم حذف کرده است.
در بخش انتقال نیرو نیز تغییر مهمی صورت گرفته زیرا گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی جای خود را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید ZF داده است. این تغییرات پیشرفت بزرگی را در عملکرد پیکاپ به دنبال داشته است بهگونهای که رم ۲۵۰۰ دیزلی حالا میتواند ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۱.۱ ثانیه سریعتر از قبل است. علاوه بر شتاب بهتر، حالا این پیکاپهای سنگین میتوانند با ضریب اکسل عقب پایینتر ۳.۴۲، تا ۱۶.۶ تن را یدک بکشند.
هرچند اکثر خریداران پیشرانهٔ دیزلی را انتخاب میکنند ولی رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ همچنان بهصورت استاندارد با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی بنزینی عرضه میشود. قدرت این موتور با کاهش جزئی ۵ اسب بخاری حالا به ۴۰۵ اسب بخار رسیده است ولی همچنان مثل قبل ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده است که شامل جلوپنجرهٔ جدید، چراغهای جلوی دوقسمتی، رینگهای جدید و چراغهای عقب بروز شده میشود.
در داخل، هرچند تیپهای پایه با یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸.۴ اینچی ارائه میشوند اما اکثر تیپها به نمایشگر بزرگتر ۱۲ اینچی مجهز هستند درحالیکه خریداران تیپهای لیمیتد و لانگهورن از نمایشگر ۱۴.۵ اینچی بهرهمند خواهند شد. علاوه بر این، حالا یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی هم برای سرنشین جلو قابل سفارش خواهد بود. این اولین بار است که چنین آپشنی در یک پیکاپ سنگین ارائه میشود و با فراهم کردن امکان مشاهدهٔ نماهای دوربینهای بیرونی و همینطور اطلاعات ناوبری، باعث میشود سرنشین جلو بتواند بهعنوان کمکراننده عمل کند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای برجستهٔ رم هوی دیوتی مدل ۲۰۲۵ نیز میتوان به شیفتر جدید گیربکس روی ستون فرمان، شارژر بیسیم دوتایی، اینورتر برق، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۷ بلندگو اشاره کرد. این پیکاپها بهصورت استاندارد به کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد جلو مجهز هستند درحالیکه سیستمهایی مثل تشخیص خوابآلودگی راننده، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و مدیریت فعال خطوط هم قابل سفارش خواهد بود. پیکاپهای سنگین رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ به ترتیب با قیمتهای پایهٔ ۴۷,۵۶۰ دلار و ۴۸,۵۶۵ دلار از سهماههٔ نخست امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد.