تبدیل پنجرههای خودرو به نمایشگر؛ فناوری جدید کانتیننتال در CES
شرکت کانتیننتال در نمایشگاه CES 2025 از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده که میتواند پنجرههای خودرو را به نمایشگرهای قابل تنظیم تبدیل کند. افرادی که به نمایشگرهای مدرن علاقه دارند حتماً این مطلب را دنبال کنند! شرکت کانتیننتال از فرصت برگزاری...
شرکت کانتیننتال در نمایشگاه CES 2025 از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده که میتواند پنجرههای خودرو را به نمایشگرهای قابل تنظیم تبدیل کند.
افرادی که به نمایشگرهای مدرن علاقه دارند حتماً این مطلب را دنبال کنند! شرکت کانتیننتال از فرصت برگزاری نمایشگاه CES 2025 برای معرفی جدیدترین دستاورد خود استفاده کرده است. این تکنولوژی در حقیقت دستگاهی است که اطلاعات را بهصورت مستقیم روی پنجرههای جانبی خودرو نمایش میدهد. با اینکه نمایشگرهای قابل تنظیم کانتیننتال فعلاً در فاز مفهومی قرار دارند اما میتوانند برای تشخیص سرویسهای اشتراک خودرویی، نمایش میزان شارژ باتری خودروی برقی و حتی نمایش لوگوهای موردعلاقه افراد مفید باشند.
یک پروژکتور باکیفیت و جمعوجور به همراه پنجرههای جانبی الکتروکروماتیک تشکیل دهنده این سیستم هستند. زمانی که سیستم موردبحث فعال شود پنجرهها تیرهتر شده و اطلاعات روی شیشه به نمایش درمیآیند. نرمافزار eTravel.companion کانتیننتال اطلاعات و بازخوردها را از گزارشهای آبوهوای منطقه، سنسورهای خودرو و هر منبع مدنظر دیگر دریافت کرده و سپس از هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوا به فرد استفاده میکند. برای مثال اگر سیستم ناوبری گوشی هوشمند راننده فعال باشد، این نرمافزار شاید مسیری با ترافیک کمتر و یا جایگاههای شارژ را به او نشان دهد.
با اینکه بخش اعظم چنین امکاناتی را میتوان در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز بکار گرفت اما پروژکتور پنجرههای جانبی کانتیننتال برخی ترفندها را بکار گرفته است. در مورد سرویسهای اشتراکی، این تکنولوژی میتواند به تشخیص خودروی انتخابی کمک کند. کانتیننتال حتی میگوید سیستم موردبحث میتواند برگزاری نزدیکترین رویداد ورزشی را تشخیص داده و به راننده یکی از لوگوهای تیمها را پیشنهاد کند. همچنین از آنجایی که در عصر مدرن زندگی میکنیم، امکان پخش آگهیهای تبلیغاتی نیز وجود دارد.
اما آیا این تکنولوژی قانونی است؟ حواسپرتی راننده را در بر خواهد داشت؟ باید گفت هر زمانی که خودرو و تکنولوژی ترکیب شده نگرانیهایی درباره حواسپرتی رانندگان وجود داشته است. شرکت سازنده این سیستم میگوید پروژکتورها تنها از بیرون خودرو قابل مشاهده هستند اما پنجرهها برای نمایش محتوا باید تیره شوند و بنابراین این موضوع برای دید رو به بیرون سرنشینان مشکلساز خواهد بود. همچنین امکان دارد این تکنولوژی حواس رانندگان دیگر را نیز پرت کند.
یکی از راهحلهای بالقوه میتواند امکان استفاده از این تکنولوژی فقط در حالت توقف خودرو باشد. در مورد سرویسهای اشتراک خودرویی چنین چیزی منطقی خواهد بود و بهطور مثال زمانی که دهها خودروی اوبر و لیفت در بیرون یک کنسرت منتظر مسافر هستند میتوانند اطلاعات خود را نمایش دهند. طبیعی است که یک تکنولوژی جدید که فعلاً در فاز مفهومی قرار دارد با چالشهایی مواجه خواهد شد اما درصورتیکه این سیستم به تولید انبوه برسد بیشک کانتیننتال تغییرات لازم را در آن اعمال خواهد کرد.