بازاریابی ایمیلی چیست؟


بازاریابی ایمیلی چیست؟

امروزه استفاده از بازاریابی دیجیتالو بازاریابی اینترنتی به یک امر متداول تبدیل شده است. یکی از انواع بازاریابی اینترنتی، استفاده از بازاریابی ایمیلی است که در این نوشته به معرفی و راه‌هایی برای بهتر انجام دادن آن خواهیم پرداخت. تعریف بازاریابی ایمیلی معمولاً رسم بر این است که در...

امروزه استفاده از بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی به یک امر متداول تبدیل شده است. یکی از انواع بازاریابی اینترنتی، استفاده از بازاریابی ایمیلی است که در این نوشته به معرفی و راه‌هایی برای بهتر انجام دادن آن خواهیم پرداخت.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

تعریف بازاریابی ایمیلی

معمولاً رسم بر این است که در تعریف بازاریابی ایمیلی اینگونه گفته شود که بازاریابی ایمیلی یکی از انواع بازاریابی مستقیم است که با استفاده از ارسال ایمیل یا همان پیام الکترونیکی به مخاطبان صورت می‌گیرد.

نکات مهم در بازاریابی ایمیلی

اگر قرار است از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- برای استفاده‌ی بهتر از بازاریابی ایمیلی پیش از ارسال ایمیل به مخاطبان، ابتدا آن را به ایمیل خودتان در سرویس دهنده‌های گوناگون ارسال کنید. سپس یک به یک بررسی کنید و ببینید که ایمیل مورد نظر به پوشه‌ی اینباکس رفته یا اسپم؟!

۲- همواره پیش از ارسال ایمیل، غلط‌های املایی و تایپی را برطرف کنید. وجود غلط‌های تایپی و بالاخص غلط‌های املایی می‌تواند موجب بی‌اعتبار شدن کمپانی شما شود.

۳- بهتر است همواره تبلیغات ایمیلی را در زمان‌هایی که کسب و کارها فعال هستند ارسال کنید. مثلاً اگر هدف شما یک شرکت باشد، باید بدانید که شرکت مورد نظر معمولاً از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر فعال است و ارسال ایمیل در ساعاتی خارج از این ساعات، احتمال دیده نشدن ایمیل را افزایش می‌دهد.

۴- بهتر است ایمیل‌‌ها را با حساب حقیقی ارسال کنید تا حساب حقوقی. آمارها نشان می‌دهند که افراد و یا شرکت‌ها ایمیل‌هایی را که از سوی حساب‌های حقیقی دریافت کرده‌اند، بیشتر مطالعه می‌کنند.

۵- ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید، حتماً بایستی منظم، شکیل و خوانا باشند. بهتر است از پاراگراف‌های زیادی استفاده کنید و بین هر کدام از پاراگراف‌ها دو اینتر فاصله بگذارید.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

۶- بهتر است همواره صرفاً به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی نپردازید. می‌توانید در کنار ایمیل‌های تبلیغاتی، از اخبار، نکات کاربردی و … نیز استفاده کنید. با این کار تلویحاً به مخاطب می‌گویید که قصد اصلی شما افزایش وسعت کسب و کار است و نه فقط تبلیغ کمپانی شما.

۷- فعالیت مستمر داشته باشید تا بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید.

۸- از کدهای جاوا در ایمیل خود استفاده نکنید، زیرا استفاده از کدهای جاوا احتمال آن‌که ایمیل شما به اسپم تبدیل شود را افزایش می‌دهد.

۹- بهتر است حجم ایمیل را زیاد نکنید و برای توضیح بیشتر، مخاطب را به وب‌سایت ارجاع دهید.

۱۰- از محتوای جذاب استفاده کنید. شما بایستی کاری کنید که مخاطب با میل خود و همراه با ذوق ایمیل شما را باز کند. بهتر است ایمیل شما توجه مخاطب را به خود جلب کند و باعث شود که مخاطب برای رفع کنجکاوی خود ایمیل شما را باز کند.

حرف آخر

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین زیرمجموعه‌های بازاریابی اینترنتی است، البته اگر به صورت صحیح و اصولی صورت گیرد. در صورت استفاده‌ی اشتباه از بازاریابی ایمیلی احتمال گرفتن نتیجه‌ی منفی زیاد است. به یاد داشته باشید که در بازاریابی ایمیلی سعی شما گرفتن اعتماد مخاطب است و اگر از بازاریابی ایمیلی به شکل غلط استفاده کنید، ممکن است اعتماد مخاطب را به کمپانی خود سلب کنید و موجب کاهش مشتریان خود شوید.

نویسنده: آرش شمسی

منابع:

سایت ماهان تیموری

سایت مدیر

سایت سئوموز

آموزش بازاریابی ایمیلی - آموزش بازاریابی دیجیتال - انواع بازاریابی - انواع بازاریابی اینترنتی - ایمیل مارکتینگ - ایمیل مارکتینگ رایگان - بازاریابی از طریق ایمیل - بازاریابی ایمیلی چیست - بازاریابی اینترنتی - تعریف بازاریابی ایمیلی - مقاله بازاریابی ایمیلی


زیباترین سفره های شب یلدا را ببینید + عکس