هدف اصلی صنعت بیمه از زبان همتی
صبح امروز،رئیس کل بیمه مرکزی در اولین گردهمایی ارزیابان خسارت صنعت بیمه،پرداخت به موقع خسارات واقعی را از بزرگترین مطالبات مردم دانست.
به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، دکتر همتی ضمن قدردانی از تلاش های ارزیابان خسارت گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.
وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیاندیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.
دکتر همتی برآورد خسارت از سوی شرکت های بیمه به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه، را چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: در اینجاست که نقش ارزیابان خسارت بیمهای به عنوان کارشناسان مطلع و بیطرف در برآورد خسارت نمود پیدا میکند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، میتواند در جلوگیری از تقلبات بیمهای نیز سهیم باشند.
رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: با عنایت به صدور بیش از 50 میلیون بیمه نامه و بیش از 5 میلیون مورد خسارت پرداختی در سال، فضای کاملاً مناسبی برای فعالیت این قشر از فعالان صنعت بیمه فراهم میباشد تا به یکی از بزرگترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد در جای خود عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت می باشد . به علاوه از بسیاری از اختلافات و نارضایتی مردم از بیمه جلو گیری می نماید.
دکتر همتی در پایان ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفه ای اعضا انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بیطرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفهای، تعامل مناسب و منطقی با ذینفعان صنعت بیمه داشته باشند.
به نوشته اقتصاد آنلاین ،شایان ذکر است،این گردهمایی با حضور اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و ارزیابان خسارات سراسر کشور در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد.