چه کسی امروز کار میکند؟!
تبریک خلاقانه روز جهانی...
همه آن چیزی که تبلیغ خلاقانه SO U را به مناسبت روز جهانی کارگر خاص و متفاوت جلوه داده است، سر ندادن شعارهای انساندوستانه و اظهار نگرانیهای عمیق نسبت به وضعیت کارگران جهان است! فرایند متفاوت بودن اگر در جهتی خلاقانه قرار بگیرد، میتواند به عنوان یک عنصر کلیدی در طراحی پیامهای تبلیغاتی به شمار رود و این درست همان کاری است که آژانس بازاریابی SO U به مناسبت روز جهانی کارگر در سال جاری انجام داده است.
اول ماه مه به عنوان روز جهانی کارگران ثبت شده است و در این روز کمپینها و شعارهای زیادی نسبت به وضعیت گارگران در جهان راهاندازی میشود که هر یک در جای خود ارزشمند و قابل توجه هستند؛ اما گروه طراحی آژانس SO U با نگاهی متفاوتتر و خلاقانهتر، سه تصویر جالب توجه را به این مناسبت ارائه دادهاند که مهمترین شاخصه بارز آن، توجه به شادی و خوشحالی کارگران در این روز است، به این معنا که مخاطب این سه تصویر، با دیدن آنها این نکته را درک میکند که در چنین روزی کارگران به شادی و آرامش بیش از هر چیز دیگری نیاز دارند.
تصاویر مورد نظر شامل یک سازه بزرگ میشوند که تختههایی عظیم از فولاد را نشان داده و ارتباط مستقیم با وضعیت کارگران دارند که کارهای سخت و سنگین را انجام میدهند، اما نکته متمایز و قابل تشخیص در تصاویر مذکور، شعاری است که روی این صفحات سیاهرنگ به چشم میخورد، محتوای این عبارات همگی به استراحت کردن و شادبودن اشاره دارند: چه کسی امروز کار میکند؟؛ هیچ کار و دلسردی وجود ندارد؛ من نمیتوانم جلوی خود را در مقابل استراحتکردن و شادبودن بگیرم! مضمون مورد نظر وقتی بیشتر جلوه میکند که در انتهای این تصاویر، عکسهایی از سمبلهای تفریح و استراحت مشاهده میشوند: یک لیوان آبمیوه؛ یک صندلی راحتی به همراه یک ظرف بزرگ پاپکورن که مخاطب را به یاد سینما رفتن و یا تماشای فیلم در منزل میاندازد؛ و در انتها یک صندلی راحتی به همراه چتر آفتابی که هر دو سفید رنگ بوده و یادآور یک تعطیلات آرامشبخش در کنار ساحل هستند! میتوان گفت که در طراحی این تصاویر کنتراست جالب توجهی بین زمینه صفحههای سیاه و شعارهایی که به رنگهای قرمز و آبی روی آنها نوشته شدهاند، ایجاد شده است، به این معنا که اگرچه کارگران جهان مشاغل سختی دارند اما میتوانند بر این سختیها غلبه کرده و با وجود مشکلاتی که دارند، شاد باشند؛ ضمن اینکه وجود تصاویری از نمونههای بارز تفریح و شادی مانند آبمیوه، پاپکورن و یا چتر ساحلی نیز معنای مورد نظر را بیشتر تقویت میکنند.