غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث بیان کرد: بیمه مرکزی، شرکتهای بیمه و حوزه درمان بعد از بروز سوانح ترافیکی وارد کار میشوند. بخش فرهنگی، قانون و تجهیزات مناسب برای خودروها مهمترین مواردی هستند که میتوانند قبل از ایفای نقشها کمک کننده باشند.
وی ادامه داد: هدف بیمه در سراسر جهان ایجاد امنیت روحی، روانی، اجتماعی و خانوادگی است، اما مهمترین قضیه این است که بیمه زمانی میتواند کار خود را درست انجام دهد که احساس کند پرداختی که انجام میدهد با مبلغی که به عنوان حق بیمه دریافت میشود تناسب دارد. اگر اعلام کنیم که ضریب خسارت شخص ثالث و بدنه بیش از حق بیمه دریافتی است، شرکتهای بیمه نمیتوانند خدمت ارائه دهند و این موضوع باعث نارضایتی مردم یا معطلی برای دریافت خسارت میشود.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین اضافه کرد: آمار متوفیان حوادث ترافیکی در کشور ما کاهش یافته، اما تعداد مجروحان بیشتر شده است. گاهی هزینه پرداخت دیه به مجروحان از متوفیان بیشتر میشود. باید کاری کنیم که آمار مجروحان نیز کاهش یابد. در این صورت شرکتهای بیمه میتوانند بهتر خدمت ارائه کنند.
وی تاکید کرد: هر چه در حوزه فرهنگ سازی هزینه کنیم باعث کاهش خسارتهای بیمهای میشود. خودروسازان نیز باید از تجهیزاتی استفاده کنند که میزان خسارت کاهش پیدا کند. طبق قانون بیمه از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان به نیروی انتظامی و حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرده است. ما اعتقاد داریم که پرداخت این پول سرمایهگذاری است و خسارت نیست.
سلیمانی امیری با بیان اینکه ۲۱ میلیون وسیله نقلیه در کشور بیمه شخص ثالث دارند، ادامه داد: ما مطمئن هستیم که تعداد وسایل نقلیه بیش از این رقم است، اما هنوز نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم.
منبع: ایسنا