برگزاری نخستین سالگرد محیط‌بان شهید «تاج محمد باشقره»


مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد محیط‌بان شهید «تاج محمد باشقره» امروز با...
مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد محیط‌بان شهید «تاج محمد باشقره» امروز با حضور مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران درسالن اجتماعات اداره کل محیط زیست گلستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: گام اول در حفاظت از محیط زیست، آگاهی دادن به مردم است.

حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده با تاکید بر اینکه باید با کار فرهنگی جامعه را نسبت به اهمیت حیات وحش و محیط زیست آگاه کنیم، گفت: رسانه‌ها باید به صورت جدی در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از حیات وحش و محیط زیست وارد عمل شوند.

وی به نقش نقش زیاد حیوانات در زندگی انسان‎ها اشاره کرد و افزود: نباید از کسی که برای حقوق حیوانات احترام قائل نیست، انتظار داشت به حقوق انسان ها احترام بگذارد.

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران تصریح کرد: اگر کسی در دفاع از حیات وحش کشته شود، ‌دفاع از انسانیت است و به مقام شهادت نائل می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۴۰ شهید محیط‎بان در کشور، خاطرنشان کرد: جرم شهید باشقره که سال گذشته به دست شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید، تنها دفاع از حقوق محیط زیست بود.

در پایان این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد، از سند سجلی محیط‌بان شهید «تاج‌محمد باشقره» رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، تاج محمد باشقره - محیط بان پارک ملی گلستان - ۲۵ مهرماه سال گذشته در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته