اعزام ایرانیان به حج عمره در گرو تضمین امنیت زائران است


اعزام ایرانیان به حج عمره در گرو تضمین امنیت زائران است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در صورت محقق شدن خواسته های ایران، تضمین امنیت و حفظ عزت زائران ایرانی از سوی عربستان و تایید نهایی این موارد در قالب یک توافقنامه آماده اعزام زائران به حج عمره هستیم.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایرنا، حمید محمدی روز شنبه در بدو ورود از عربستان به کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون در حال مذاکره با مسئولان حج عربستان هستیم و در صورت محقق شدن موارد خواسته شده از سوی ایران، مشکلی در زمینه مسائل اجرایی حج عمره نداریم.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت حجاج ایرانی گفت: تاکنون 70 درصد زائران ایرانی در حدود 55 هزار نفر از عربستان به میهن بازگشته اند و این روند به تدریج تا 24 شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت.
محمدی خاطرنشان کرد: 13 هزار نفر از حجاج در مدینه و حدود 17 هزار نفر دیگر نیز در مکه بسر می برند که این تعداد نیز طبق برنامه زمانبندی به کشور بازخواهند گشت.
وی تصریح کرد: با توجه به مدیریت و اجرای برنامه زمانبندی و نظرسنجی به انجام رسیده از حجاج ایرانی، حج امسال بسیار مطلوب برگزار شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: آسیب شناسی حج در سال های گذشته، آموزش زائران و اطلاع رسانی به موقع از دیگر دلایل برگزاری حجی باشکوه در سال جاری بود.
وی ادامه داد: البته امسال 10 نفر از حجاج ایرانی به دلیل کهولت سن و بیماری جان خود را در این سفر از دست دادند که به خانواده های آنان تسلیت می گوییم البته این آمار در سال گذشته 25 نفر بود.
محمدی همچنین در خصوص بروز هرگونه بیماری واگیردار نیز گفت: با توجه به تیم قوی پزشکی اعزامی و آموزش های لازم به حجاج در این زمینه مشکل خاصی نداشتیم.
امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج از 19 ایستگاه پروازی راهی عربستان شدند.
اجتمام* 1933*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل