دو واحد درسی مشاوره به گروه معارف اضافه شود


دو واحد درسی مشاوره به گروه معارف اضافه شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: پیشنهاد می‌دهم که دو واحد درسی تخصصی روانشناسی یا مشاوره متخصصین زوج‌های جوان بگذارند تا اساتید بتوانند راه و روش زندگی را به دانشجویان آموزش دهند.

عبدالرضا فرهادیان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه یادگار امام، تقاضا دارم که بر روی عزل و نصب ها توجه بیشتری شود. متأسفانه نصب و انتصابات گاهی در برخی از واحدها یک ساعته صورت می‌گیرد و این کرامت اساتید زیر سؤال می‌برد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور تصریح کرد: آمار طلاق در کشور به‌شدت بالا رفته است که این مسئله متخصصان امور اجتماعی را به‌شدت نگران کرده است

وی با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در کاهش این معضل نقش اساسی ایفا کند افزود: ما در دانشگاه نسلی را در اختیارداریم که یا در شرف ازدواج هستند و یا اینکه سال‌های نخست ازدواج را سپری می‌کنند و درواقع در سال‌هایی که بیشترین آمار طلاق در آن صورت می‌گیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه گروه معارف می‌تواند نقش تعیین‌کننده در این خصوص داشته باشد در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم که دو واحد درسی تخصصی روانشناسی و یا مشاوره متخصصین زوج‌های جوان بگذارند تا اساتید بتوانند راه و روش زندگی را به دانشجویان آموزش دهند.

فرهادیان به بحث اعتماد به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد اشاره کرد و ادامه داد: بهتر این است که دوستان در سازمان مرکزی به اعضای علمی دانشگاه‌های آزاد اعتماد داشته باشند و از پیشنهادات و انتقادات آنها بهره بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بسیاری از موارد بیشتر مصوبات و برنامه‌هایی که در دانشگاه دولتی تصویب می‌شود، در دانشگاه آزاد هم اجرا می‌شود این در حالی است که خود اعضای علمی دانشگاه آزاد ممکن است راهکارهای بهتری در خصوص مسائل مختلف داشته باشند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) در ادامه افزود: شاید این مصوبات در دانشگاه دولتی جواب دهد، اما در دانشگاه آزاد ازآنجاکه باید نیم‌نگاهی به مسائل اقتصادی دانشجویان داشته باشیم، برخی از مصوبات اجراشدنی نیست و بهتر است مدیران ارشد به پیشنهادات اعضای هیأت علمی اعتماد کنند و تا می‌توانند برای مدیریت‌های سطوح متوسط از خود اساتید دانشگاه آزاد استفاده کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز