آتش بیار معرکه دشمنان و نادانها شده ایم


آتش بیار معرکه دشمنان و نادانها شده ایم

همدان-ایرنا- روزنامه همدان پیام در آخرین شماره روز دوشنبه 19 شهریور ماه در مطلبی با عنوان «آتش بیار معرکه دشمنان و نادانها شده ایم» به بررسی وضعیت اقتصادی جامعه و نقش مردم در کاهش برخی مشکلات این حوزه پرداخته است.

در این مطلب که به قلم 'مهدی ناصرنژاد' منتشر شده، آمده است: در حوادث بزرگ قهری مانند زلزله، سیل و معولا آتش سوزی های ناگهانــی و مهیب، بیشــترین تلفاتــی که به بار می آید، ناشــی از وحشت و هراس عمومی است در حالی که اصل زلزله یا حوادث دیگــر در صورت آرامش و رفتار منطقی مردم به مراتب تلفات کمتری دربر خواهد داشت.
در همین زلزله حدود 7 ریشتری استان کرمانشاه بیشترین افراد صدمه دیده کسانی بودند که کنترل روی رفتار خود نداشــته اند و از ترس و هیجان هنگام فرار یا از راه پله ها و ارتفاع ســقوط کرده اند یا زیر دست و پا مانده اند و حتی افرادی بودند که هنگام فرار در وسط خیابان و معابر عمومی با وسایل نقلیه برخورد کرده اند.
وضعیت برنامه ریزی شــده اقتصادی از جانب جهانخواران و عناصر فرصت طلب داخلی در شرایط امروز جامعه ما کمتر از زلزله و سیل و آتش سوزی نیست با این تفاوت بزرگ که حوادث غیرمترقبه و قهری در چند ثانیه و نهایت چند ســاعت اتفاق می افتد و تمام می شود، اما توطئه اقتصادی یک جریان طراحی شــده و ادامه دار که ممکن است ماهها و سالها طول بکشد و هر روز ترفند جدیدی رو شود.
حال در این شرایط دشــوار نه تنها مردم کشور ایران که دچار تحریم و بلوای اقتصادی شــده اند، بلکه درهر کجای دنیا این خود مردم هســتند که چون آسیب های اصلی را تحمل می کنند، باید با روشن بینی و تحلیل درست از وقایع به مقابله برخیزند و ایستادگی کنند.
واقعیت این اســت که اگر دولت ما و یا هر دولتی در هر کجای دنیا، وظیفه دار و مسئول اصلی حل مشکلات جامعه هستند، در این مقطع نیز باید با استفاده عاقلانه و عالمان و قانونمند ازتمام امکانات و منابع، شــرایط را به نفع مردم بهبود ببخشند، اما این خود مردم هستیم که با درک صحیح و اراده ای مصمــم حداقل باید نقش آتش بیار معرکه را بازی نکنیم.
این درست است که 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دو نســل جدید اکنون روی کار و عهده دار امور هســتند، ولیکن هنوز هم شــور و خون انقلابی در رگ ملت جاری اســت و می توانند از این رنسانس اقتصادی پیروز بیرون بیایند.
قطعا جامعه ایران با اتکا به نیروهای توانمند انســانی، خیل قشرهای تحصیل کرده و متخصص و در اختیار داشــتن امکانات گستردهای که هرگز با شــرایط قبل ازانقلاب قابل مقایسه نیست، می تواند کشور را از بحران خارج کند.
ایران اکنون در بســیاری از زمینه های علمی و تولیدی خودکفاست و در صورت ابداع ابزار مورد نیاز خود برای بهره برداری و استفاده از منابــع داخلی هرگز نیازی به خارج ندارد، جامعه ای که خودش گندم تولید می کند، دارو می ســازد و پزشــکان متخصص در تراز جهانی دارد، چه نیازی می تواند به بیگانه داشــته باشــد؟ چگونه اســت در آن شرایط انقلاب و 8 ســال جنگ که کمتر امکانات و سازه هایی در کشورمان وجود داشــت، هیچ ترس و واهمه ای نیز از کمبــود و قحطی های احتمالی بین مردم ما وجود نداشــت، اما اکنــون کم مصرفترین مایحتاج خود را میخواهیم برای روز مبادا انبار کنیم!؟
چگونه اســت کــه از کمبود و نداری و فقــر عمومی حرف میزنیم اما همین چند روز پیش که ســایت فروش خودرو توســط یکی از کارخانجات داخلی فعال می شــود، در عرض کمتر از یک ســاعت حدود 47 هزار از انواع خودروهای ســواری به فروش میرود! و در همین حال بازارهای داخلی از حجم تقاضا برای سکه و النگو و انواع لوازم برقی خانگی به ستوه آمده است!؟
البته تمام چنین اقلام به ظاهر بی اهمیت ممکن است در برخی ابعاد زندگــی خانواده های ایرانی ضروری باشــد، ولیکن حرص زیاد و ایجاد بازار سیاه و تقاضای کاذب همان آتشی است که کوره خشم و نفرت دشمنان را گداخته تر ساخته و به سود معرکه آنان خواهد بود، در صورتی که کمتر خانواده ایرانی اســت امروز حداقل یک دستگاه خودروی شــخصی نداشته باشــد و یا کمتر خانمی است که بدون انــواع طلا و زیورآلات مانده باشــد و یا اینکه هنوز هم و در همین قرن 21 بسیاری از مشــکلات زندگی را میتوان بدون دستگاه های گرانقیمت، لباسشویی، جاروبرقی، ظرفشویی و تلویزیونهای بالای 40 اینچ و یخچالهای ســاید بای ساید برطرف ساخته و آب از آب تکان نخورد!!!
7523/2090


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ پیوند سرو