راه های پیشگیری از دیابت که باید بدانید


راه های پیشگیری از دیابت که باید بدانید

دیابت یا بیماری قند خون که یک بیماری مرموز و خاموش محسوب می‌شود. در واقع قبل از آن که فرد به بیماری دیابت مبتلا شود علائمی را مشاهده می‌کند که به سادگی قابل درمان است. نوشته راه های پیشگیری از دیابت که باید بدانید اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

راه های پیشگیری از دیابت که باید بدانید

دیابت یا بیماری قند خون که یک بیماری مرموز و خاموش محسوب می‌شود. در واقع قبل از آن که فرد به بیماری دیابت مبتلا شود علائمی را مشاهده می‌کند که به سادگی قابل درمان است.

قبل از آنکه به دیابت دچار شوید راه های پیشگیری از دیابت را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بدانید. دیابت با بالا رفتن سطح قند یا گلوکز خون عارض می‌شود. معمولا شخص قبل از ابتلا به دیابت دارای علائمی است که در این دوران با یک رژیم غذایی مناسب و روش های طبیعی و گیاهی به راحتی می‌تواند مانع از ابتلا خود به دیابت این بیماری خاموش و موذی شود. در مقاله امروز نت نوشت با نشانه های قبل از دیابت که قبل از بروز بیماری نشانه های هشدار دهنده برای جلوگیری از بیماری محسوب می‌شود. علاوه بر آن راه های پیشگیری از دیابت را یاد می‌گیرید که به راحتی مانع از بروز بیماری قند می‌شود.

بیشتر بخوانید: علائم بالا بودن قند خون و نشانه های تشخیص دیابت را بشناسیم

 

بیشتر بخوانید: راه های کنترل دیابت : با این روش های ساده دیابت را در مشتتان بگیرید!

راه های پیشگیری از دیابت

از آن جا که تحقیقات نشان داده است بیشتر افراد قبل از ابتلا به دیابت چاقی یا اضافه وزن داشته‌اند، شخص با انتخاب غذاهای مناسب باید هر چه سریع تر کاهش وزن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی قند خون پایین با ۱۰ ماده غذایی فوق العاده مفید

کاهش وزن

غذاهایی مثل پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب مفید در برنامه غذایی علاوه بر کمک به کاهش وزن نشانه های قبل از بیماری دیابت را هم از بین می‌برد. انواع توت، انجیر، بلوط، تخم کتان، روغن نارگیل، آووکادو از جمله سوپر غذاهایی است که باید در برنامه غذایی گنجانده شود.

 

حذف غذاهای فرآوری شده بخصوص آن‌هایی که حاوی شکر است، انواع شیرینی و آب میوه نیز کمک موثری برای کاهش وزن و از بین بردن نشانه های پیش آگهی دیابت است. در برنامه کاهش وزن حتما یک فعالیت بدنی مثل پیاده روی را بگنجانید. با یک جست و جوی ساده در نت نوشت به راحتی رژیم غذایی کاهش وزن مناسب خودتان را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از عوارض دیابت و بیماری های ناشی از دیابت که همه باید از آنها آگاه باشند!

کرومیوم

تحقیقات نشان داده است کمبود ماده معدنی کرومیوم در بدن منجر به چاقی و دیابت نوع ۲ می‌شود. به همین دلیل فرد باید از مکمل های دارویی برای تامین این ماده معدنی استفاده کند تا سطح قند خون در حد طبیعی باقی بماند.

منیزیم

راه های پیشگیری از دیابت که باید بدانید

کمبود منیزیم نیز باعث تحریک پذیری و تشدید نشانه های پیش آگهی بیماری دیابت می‌شود. غذاهای حاوی منیزیم مثل موز، بادام شیرین، ریحان، شکلات، آووکادو، تخم کدو، آجیل از جمله مواد غذایی است که کمبود این ماده معدنی را جبران می‌کند و از راه های پیشگیری از دیابت است. از مکمل های دارویی هم می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: هویج برای دیابتی ها خوب است ؟ دیابتی ها می توانند هویج بخورند ؟

دارچین

این ادویه پرخاصیت یکی از روش های درمانی طبیعی قدرتمند کنترل قند خون و از راه های پیشگیری از دیابت می‌باشد. دارچین با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود به راحتی همراه با غذا، چای و قهوه قابل استفاده است.

کوآنزیم Q10

این آنتی اکسیدان نیز خاصیت ضد التهابی داشته و نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به دیابت به عهده دارد. این کوآنزیم باید به صورت مکمل دارویی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: نشانه های اولیه دیابت را بشناسید: درمان دیابت با تشخیص سریع امکانپذیر است

جنسینگ

ریشه این گیاه نیز یکی از مواد موثر طبیعی برای سلامت عمومی بدن و کنترل وزن و سوخت و ساز سلولی و از راه های پیشگیری از دیابت محسوب می‌شود. با استفاده از جنسینگ به صورت کپسول های مکمل یا چای آن به خوبی ‌می‌توان از دیابت جلوگیری کرد. تاثیر خوب جنسینگ بر کاهش قند خون درمان گیاهی موثری برای از بین بردن نشانه های پیش آگهی دیابت است.

علت‌های بروز نشانه های قبل از دیابت

حتما به نشانه های قبل از دیابت زیر توجه کنید :

سن بالای ۴۵ سال کاهش سطح چربی خون (HDL) چاقی و اضافه وزن سابقه خانوادگی آپنه تنفسی رژیم غذایی نامناسب عدم فعالیت بدنی سندروم پلی‌کیستیک در زنان

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی دیابت با مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی

نشانه های قبل از دیابت

این نشانه‌ها هشداردهنده‌هایی است که به شخص می‌گوید بدنش به زودی با قند خون بالا مواجه خواهد شد:

خستگی تشنگی تکرر ادرار تاری دید افت قند خون سرگیجه عرق کردن احساس ترس و تکان خوردن بدن ابتلا به بیماری کلیه تیره و سخت شدن پوست

بیشتر بخوانید: رژیم دیابتی ها برای مبارزه با دیابت : با این رژیم دیابت را به زانو درآورید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت