امریکا از خریداری راکت های هایدرا” Hydra” برای نیروهای هوایی افغان خبر می دهد


وزارت دفاع ایالات متحده امریکا یا پنتاگون از بستن یک قرارداد جدید به‌خاطر تجهیز نیروهای هوایی افغان با یک شرکت امریکایی خبر می‌دهد. پنتاگون با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که به‌خاطر خرید راکت‌های هایدرا، یک قرارداد را به ارزش 43٫3 میلیون دالر امریکا با شرکت امریکایی به نام جنرال داینامکس بسته‌است. به اساس خبرنامه، این شرکت امریکایی مکلف است تا برای...

امریکا از خریداری راکت های هایدرا”  Hydra” برای نیروهای هوایی افغان خبر می دهد

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا یا پنتاگون از بستن یک قرارداد جدید به‌خاطر تجهیز نیروهای هوایی افغان با یک شرکت امریکایی خبر می‌دهد.

پنتاگون با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که به‌خاطر خرید راکت‌های هایدرا، یک قرارداد را به ارزش ۴۳٫۳ میلیون دالر امریکا با شرکت امریکایی به نام جنرال داینامکس بسته‌است.

به اساس خبرنامه، این شرکت امریکایی مکلف است تا برای نیروهای هوایی افغانستان، استرالیا، نایجریا، لبنان و فلیپین، راکت‌های هایدرا تهیه نماید.

وزارت دفاع امریکا جزئیات بیش‌تر در این مورد نه داده و این را هم نگفته که قرارست این نوع راکت‌ها چه زمانی در اختیار نیروهای هوایی افغان قرار می‌گیرد.

امریکا یکی از حامیان اصلی نیروهای امنیتی و هوایی افغانستان است که در جریان سال‌های گذشته جهت تجهیز و تمویل آنان، میلیون دالر را هزینه کرده‌است.

به تازه‌گی نیز پنتاگون یک قرارداد ۱٫۸ میلیون دالری را به خاطر تجهیز نیروهای هوایی افغان با یک شرکت امریکایی بسته بود.

به اساس این قرارداد، شرکت متذکره قرارست هواپیماهایA29 در اختیار نیروهای هوایی کشور قرار دهد.

گفتنی‌ست که در جریان هفتۀ گذشته، ۵ چرخبال جدید از نوع MD530 در اختیار نیروهای هوایی کشور قرار گرفت و قرارست در آینده نزدیک ۱۲ فروند دیگر نیز به آنان داده شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر| نمایی از خودروی سوپراسپرت افغانستان در نمایشگاه خودرو قطر