تقاضا برای شناور شدن ساعت کار کارمندان دولتی/ پیشنهاد تعطیلی مدارس در روزهای آخر پاییز


تقاضا برای شناور شدن ساعت کار کارمندان دولتی/ پیشنهاد تعطیلی مدارس در روزهای آخر پاییز

کارشناس دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوای کلانشهرها گفت: موضوع تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی مدارس در فصل زمستان در جلسه آینده کارگروه ملی آلودگی هوا مطرح می‌شود؛ اگر به تصویب رسید، به هیأت وزیران ارجاع داده و نهایی خواهد شد.

بهزاد اشجعی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلات مدارس در فصل زمستان به‌منظور کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: این موضوع از سوی دو نهاد شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست کشور به‌طور موازی در حال پیگیری است، که مصوبه آن را نیز شهرداری تهران ارسال کرده تا برای مهر امسال ساعت کاری ادارات شناور شود.

وی ادامه داد: این موضوع از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد ادارات استان تهران مورد بررسی قرار گرفت تا بر مبنای آن کارمندان ادارات بتوانند از ساعت هفت تا هشت و نیم صبح هرزمانی خواستند سرکار حاضر شوند و از طرف دیگر زمانی که هشت ساعت کار آن‌ها به اتمام رسید؛ از محل کار خارج شوند که البته این مصوبه باید در هیأت دولت تصویب شود.

کارشناس دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوای کلانشهرها یادآور شد: از سوی دیگر بسته مدیریت تقاضای سفر که در سال 95 به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده بود، دارای چندین وجه و ابعاد مختلفی است که تعطیلی مدارس و تغییر ساعت کاری ادارات دو وجه آن است.

وی با بیان اینکه هم اکنون جلسات این کارگروه در سازمان محیط زیست در حال برگزاری است، افزود: همه ذی‌نفعان این برنامه از وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت و وزارت کار در چند جلسه شرکت کرده و مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته است، تا برای زمستان و در اوج آلودگی هوا حداقل بتوانیم مدارس را دو هفته مثلاً اواخر آذر و اوایل دی تعطیل کنیم.

کارشناس دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوای کلانشهرها اضافه کرد: علاوه برآن، بحث شناورسازی ساعت کار ادارات مشابه همین کاری که قرار است از ابتدای مهر ماه انجام شود را پیگیری می‌کنیم که کارمندان ادارات از ساعت هفت تا 9 صبح بتوانند در محل کار حاضر شوند و بعد از طی هشت ساعت کاری خارج شوند.

به گفته اشجعی، هم اکنون در حال پیگیری این دو مبحث هستیم؛ اما هنوز قطعی و نهایی نشده است. احتمالاً در جلسه آینده کارگروه ملی آلودگی هوا مطرح می‌شود که اگر به تصویب رسید، به هیأت وزیران ارجاع داده و نهایی خواهد شد.

کارشناس دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوای کلانشهرها گفت: شورای شهر تهران این موضوع را در حوزه استان تهران پیگیری می‌کند ولی پیگیری این موضوع در سطح ملی مصوبه دوم تیر 95 است که به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است که باید طبق وظایف خود طرح این موضوع را ارائه دهیم البته برای حوزه‌های محلی شهر تهران، شورای شهر و برای استان تهران نیز استانداری می‌تواند به‌صورت مستقل تصمیم‌گیری کند اما در سطح ملی به‌عنوان مصوبه‌ای که بتوان برای کل کشور اجرا کرد به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است.

انتهای پیام/4044/ن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا