شور عاشورایی در شهر


یک روز مانده به تاسوعای سید و سالار شهیدان، تاب و تبی ویژه‌‌ در شهر به...
یک روز مانده به تاسوعای سید و سالار شهیدان، تاب و تبی ویژه‌‌ در شهر به وجود آمده است و سوگواران حسینی بی‌صبرانه به انتظار عاشورای پسر فاطمه(س) نشسته‌اند. متولیان شهری نیز مانند همیشه، با آمادگی کامل به استقبال زائران و مجاوران...

یک روز مانده به تاسوعای سید و سالار شهیدان، تاب و تبی ویژه‌‌ در شهر به وجود آمده است و سوگواران حسینی بی‌صبرانه به انتظار عاشورای پسر فاطمه(س) نشسته‌اند. متولیان شهری نیز مانند همیشه، با آمادگی کامل به استقبال زائران و مجاوران عزادار حضرت رضا(ع) می‌روند و تدارک ویژه‌ای برای این ٢ روز مهم دیده‌اند.

در همین راستا، مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از آمادگی ناوگان خطوط یک و ٢ مترو برای سرویس‌دهی به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: در این روزها سرویس‌دهی قطارها در خطوط یک و٢ از ساعت ٧ صبح آغاز می‌شود و تا ٢٢ ادامه خواهد داشت.

وحید مبین‌مقدم افزود: با توجه به افزایش تقاضای سفر در روزهای تاسوعا و عاشورا، در ساعات پیک سفر، برای خدمات‌رسانی بهتر به عزاداران، سر‌فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک قطار شهری به ۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

سید مهدی علوی‌مقدم، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد، نیز با بیان اینکه تاسوعا و عاشورا تعدادی از تاکسی‌رانان به صورت خودجوش و رایگان به عزاداران سرویس‌دهی خواهند کرد افزود: به همین منظور، هزار دستگاه تاکسی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و تا جایی که محدودیت ترافیکی اجازه تردد دهد، به جابه‌جایی عزاداران اقدام می‌کنند.

مهدی حسینی‌‌ پویا، مدیرعامل سازمان اتوبو‌س‌رانی شهرداری مشهد، نیز از آمادگی همیشگی این مجموعه برای خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران حرم مطهر رضوی در ایام محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی این مجموعه در روزهای نهم و دهم محرم با ۵٠ درصد ظرفیت اتوبوس‌رانی مشهد و با تقویت خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی انجام می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد نیز در این زمینه گفت: آتش‌نشانان این سازمان در قالب ۴٩ ایستگاه فعال در شهر به منظور پوشش ایمنی آیین‌های ماه محرم به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز علاوه بر این اقدامات، خودروها و موتورهای عملیاتی در ورودی‌های حرم مطهر رضوی در ۵ مسیر مستقر هستند و ٢٠ آتش‌نشان برای حفظ ایمنی عزاداران در رواق‌های حرم منور حضور دارند.

خطبه‌خوانی شب شهادت امام‌حسین(ع)

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با اشاره به برپایی آیین خطبه‌خوانی عاشورا در شب شهادت امام حسین(ع) گفت: ویژه‌برنامه‌‏های روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ١٠ تا ١۴ با سخنرانی آیت‌ا... سید احمد علم‌‌‌الهدی و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسن کازرونی و مرثیه‌سرایی امیر عارف و کاظم غلامشاهی در رواق امام‌ خمینی(ره)‌ برگزار می‌‏شود. ‌بعد از نماز ظهر عاشورا نیز در صحن جامع رضوی اجتماع عظیم عزاداران حسینی تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی درباره برگزاری ویژه‌برنامه شام غریبان نیز اظهار کرد: ویژه‌‌‌برنامه عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی ویژه خدام حرم مطهر رضوی با حرکت کاروان خدام از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جمهوری نیز مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

همچنین بر اساس اطلاعیه اداره کل انتقال خون خراسان رضوی، پایگاه‌های اهدای خون امام‌رضا، امید و شهرداری مشهد واقع در میدان شهدا صبح و عصر روزهای تاسوعا و عاشورا آماده پذیرش داوطلبان مؤمن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته