احداث بیمارستان جنرال نیاز مردم کلانشهر رشت


احداث بیمارستان جنرال نیاز مردم کلانشهر رشت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایام های خاص در بیمارستان‌های رشت ضریب اشغال تخت بالا می‌رود که می‌بایست تصمیماتی در راستای اداره بیمارستان‌ها اتخاد شود تا بتوان پاسخگوی مراجعین بود. در این خصوص احداث بیمارستان جنرال می‌تواند مثمرثمر باشد.

به گزارش ایسنا، مهندس کوچکی‌نژاد در نشست معاون درمان وزارت بهداشت با روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان با نجات دهنده خواندن تفکر عاشورایی، آن را در اوج حرکت‌های انقلابی موثر دانست و اظهار کرد: در جنگ نابرابر اقتصادی باید تلاش کرد تا به قشر آسیب پذیر مردم، فشاری مضاعف وارد نشود.

وی ادامه داد: در ایام های خاص در بیمارستان‌های رشت ضریب اشغال تخت بالا می‌رود که می‌بایست تصمیماتی در راستای اداره بیمارستان‌ها اتخاد شود تا بتوان پاسخگوی مراجعین بود. در این خصوص احداث بیمارستان جنرال می‌تواند مثمرثمر باشد .

مساعدت وزارت بهداشت برای بهبود زیر ساخت‌های حوزه سلامت در گیلان

دکتر حسنی نماینده مردم رشت نیز در این نشست با تقدیر و تشکر عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وضعیت اقتصادی کنونی، خواستار مساعدت وزارت بهداشت برای بهبود زیر ساخت‌های حوزه سلامت در استان و روند خدمت رسانی به مردم شد.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت استان در روزهای تعطیل، گردشگر پذیر بودن استان و وجود زیر ساخت‌های فرسوده در حوزه درمان، نیاز به این مساعدت را دوچندان می‌کند .

افزایش 500 میلیاردی در رشد منابع حوزه سلامت گیلان

دکتر شاهرخ بوسف‌زاده رئیس دانشگاه علوم پرشکی گیلان، با اشاره به کسری اعتبار و اثرات آن تصریح کرد: تراز مالی مثبت دانشگاه در سال 96، در طول سال‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه توانست با برنامه محور بودن و دنبال کردن نقشه راه، 62 میلیارد بیش از بودجه مصوب تولید درآمد کند. در این میان مساله حایز اهمیت، کسری بودجه 65 میلیاردی در سال جاری بوده است که نه تنها موجب کسری نشد بلکه این کسری اعتبار جبران شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهی این دانشگاه را 72 میلیارد دانست و افزود: با وجود عدم افزایش تعرفه در سال‌های 95 و 96، نزدیک به 500 میلیارد رشد منابع ( درآمد عمومی و اختصاصی) را شاهد بودیم.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: از حدود 14 درصد افزایش منابع، 12 درصد را خرج کردیم و به تراز مثبت رسیدیم. رسیدن به چنین دستاوردی نتیجه تلاش و مدیریت هزینه تمام مدیران و کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است .


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)