عمر زندگی مشترک بیشتر متقاضیان طلاق توافقی یک سال است


عمر زندگی مشترک بیشتر متقاضیان طلاق توافقی یک سال است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه گفت: زوجین خواستار طلاق توافقی عمدتا کم‌سن و با ازدواج با عمر یک تا سه سال هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت درنشستی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروزه در دادگاه‌ها با درخواست طلاق­ توافقی مواجه­ هستیم و درحال حاضر عمر ازدواج زوجین متقاضیان این نوع طلاق، زیر یک­سال است.

وی یکی از پیشنهادات رهبر انقلاب را متمرکزشدن در کاهش از این نوع طلاقق‌ها و دعاوی خانواده دانست و ادامه داد: با بررسی طلاق توافقی در سنین پایین، متوجه می‌شویم که این کار باعث بوجود آمدن مشکلات عاطفی در افراد می‌شود که در پی آن موجبات فسات اخلاقی نیز فراهم خواهد شد.

الفت با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی بین فرزندان و والدین، اظهار کرد: درحال حاضر فرزندان آن‌گونه که باید از والدین تبعیت نمی‌کنند و دروس زندگی را از خانواده نمی‌پذیرند لذا این افراد وقتی که ازدواج می‌کنند به‌دلیل ندانستن نوع رفتار کردن با طرف مقابل دچار مشکلات عاطفی خواهند شد.

معاون اجتماعی قوه‌قضاییه با بیان این‌که کمبود مهارت‌های زندگی­ مشترک عمده علت طلاق توافقی در زوجین جوان است، افزود: بهره‌گیری از آموزش‌های پیش از ازدواج به‌منظور کسب مهارت زندگی مشترک ضروری است.

وی ادامه داد: از آنجا که الزام قانونی به‌ حضور درکلاس‌های هشت ساعته برای بهره‌گیری از آموزش‌های قبل ازدواج وجود ندارد، معمولا برخی زوجین از حضور در دوره‌های آموزشی امتناع می‌کنند.

الفت با پیشنهاد تصویب پیش‌نویس طرح الزامی شدن آموزش قبل از ازدواج در مجلس، خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی گفت: الزامی­ شدن آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج در قالب طرحی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه در یک ماده واحده تنظیم و تهیه شده است به این‌صورت که یک سال پس از ابلاغ این قانون، ثبت نکاح دائم در دفاتر ازدواج منوط به ارائه گواهی گذراندن دوره‌های آموزش پیش از ازدواج است بنابراین دفاتر ثبت ازدواج موظف هستند تا از ثبت ازدواج کسانی‌ که این گواهی را نداشته باشند خودداری کنند.

انتهای پیام/4044/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها