تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

ده‌ها سال است که شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به معیار استاندارد سریع‌ترین خودروهای زمین تبدیل شده و به جایگاهی همانند سریع‌ترین دونده دو صدمتر بین ورزشکاران رسیده است. با ۱۰ خودرویی که رکورد سریع‌ترین شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در اختیار دارند، آشنا شوید.

امیرمسعود عابدین_ در اینجا ۱۰ خودروی سریع‌السیری که در مقیاس صنعتی ساخته شده‌اند، فهرست شده است. این فهرست شامل تعداد انگشت‌شماری از سوپراسپرت‌های برقی و برخی سدان‌های اسپرت است. لازم به ذکر است که تمام زمان‌های شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، تخمین‌هایی از خودروساز است و آزمایش‌های مستقل را در نظر نمی‌گیرد.

۱. مک‌مورتی اسپیرلینگ با شتاب ۱٫۵۵ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

اگرچه ریماک نورا از نظر فنی رکورد جهانی "سریع‌ترین خودروی تولیدی" را در اختیار دارد؛ اما به گفته مک‌مورتی، ابر خودروی اسپیرلینگ با جثه‌ای کوچک‌تر، سریع‌تر ظاهر می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند که شتاب‌گیری صفر تا صد را در ۱٫۵۵ ثانیه انجام می‌دهد که با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و وزن ۱۱۹۹ کیلوگرمی خودرو، کاملاً محتمل است.

۲. داج چلنجر دیمون ۱۷۰ با شتاب ۱٫۶۶ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

هنگامی‌که دیمون ۱۷۰ سال گذشته با قدرت ۱۰۲۵ اسب‌بخار معرفی شد، داج ادعا کرد که شتاب‌گیری صفر تا صد را در ۱٫۶۶ ثانیه انجام می‌دهد. البته تست این شتاب به سطحی مناسب با لاستیک‌های رادیال درگ نیاز دارد. بااین‌حال، ۱٫۶۶ ثانیه هنوز هم به طرز وحشتناکی سریع است.

۳. آسپارک Owl با شتاب ۱٫۷۲ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

شاید نام شرکت آسپارک یا هایپرکار زیبای Owl را نشنیده باشید، اما این خودرو به شکل بی‌سروصدایی یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است. این خودروی تمام الکتریکی ۱۹۵۳ اسب بخار قدرت دارد و در ۱٫۷۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آسپارک همچنین مدعی حداکثر سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت است که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند.

۴. ریماک نورا با شتاب ۱٫۷۴ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

به گزارش خبرآنلاین، ریماک نورا یادآور این است که شکست دادن خودروهای الکتریکی بسیار دشوار است. این هایپرکار (فراخودرو) ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵۹ نیوتون‌متر گشتاور دارد که در ۱٫۷۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نورا می‌تواند مسابقه درگ یک‌چهارم مایلی (۴۰۰ متری) را در ۸٫۲۵ ثانیه، آن‌هم قبل از رسیدن به حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت طی کند.

۵. پینین‌فارینا باتیستا با شتاب ۱٫۷۹ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

پینین فارینا باتیستا یک هایپرکار واقعی با چهار موتور برقی است. باتیستا ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتون متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و قیمت آن ۲ میلیون دلار است.

۶. لوسید ایر سفایر با شتاب ۱٫۸۹ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

لوسید ایر سفایر مانند سایر خودروهای موجود در این فهرست،هایپرکار نیست. این خودرو، سدان لوکسی مجهز به سه موتور الکتریکی است که ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۳۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این سوپر سدان در کمترین زمان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگرچه وزن آن از مدل S Plaid و تایکان Turbo GT بیشتر است، اما فقط ۱٫۸۹ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت آن نیز ۲۴۹ هزار دلار اعلام شده است.

۷. کونیخزگ یمرا با شتاب ۱٫۹ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

کونیخزگ یمرا در این لیست، در میان دریایی از خودروهای برقی با موتور هیبریدی سه سیلندر قدرتمند قرار دارد. یمرا در ابتدا با ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۹۹ نیوتون‌متر گشتاور معرفی شد. اما در سال ۲۰۲۳، کونیخزگ نسخه ۸ سیلندر جدید با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت، ۲۷۴۹ نیوتون‌متر گشتاور و شتاب‌گیر صفر تا صد زیر دو ثانیه معرفی کرد.

۸. تسلا مدل S پلد با شتاب ۱٫۹۹ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

تسلا مدل S پلد با فضای داخلی جدید، سیستم تعلیق اصلاح‌شده و سایر نوآوری‌ها در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و آن را به یک سدان قوی‌تر تبدیل کرد. پلد دارای سه موتور است که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این خودرو در ۱٫۹۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند مسابقه درگ یک‌چهارم مایلی (۴۰۰ متری) را در ۹٫۲۳ ثانیه با سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت به پایان برساند.

۱۰. پورشه تایکان توربو GT با شتاب ۲٫۱ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

تایکان توربو GT امسال به‌عنوان سریع‌ترین و قوی‌ترین مدل تاریخ پورشه وارد بازار شد. این خودرو با عملکردی چشمگیر، ۱۰۱۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ۱۳۹۹ نیوتون متر گشتاور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. تمام این عملکردها می‌تواند با ۲۳۲ هزار دلار متعلق به شما باشد.

۹. پورشه ۹۱۸ اسپایدر با شتاب ۲٫۲ ثانیه‌ای

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین

زمانی که پورشه ۹۱۸ اسپایدر تازه معرفی شده بود، دومین خودروی سریع جهان به‌حساب می‌آمد. تقریباً با گذشت ۱۰ سال، ۹۱۸ اسپایدر هنوز با پیشرانه هیبریدی ۸۸۷ اسب بخاری خود، با شتاب ۲٫۲ ثانیه در بین ۱۰ خودروی برتر قرار می‌گیرد.

 

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استخر شیشه ای بی نظیر در تایلند (تصویری)