حضور مربی خارجی در شنا و شیرجه واجب است/ دانشگاه آزاد توجه ویژه‌ای به ورزش دارد


حضور مربی خارجی در شنا و شیرجه واجب است/ دانشگاه آزاد توجه ویژه‌ای به ورزش دارد

رئیس فدراسیون شنا گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که برای پیشرفت ورزش‌های شنا و شیرجه آوردن مربی خارجی واجب است.

محسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه عنوان شده فدراسیون‌ها برای اعزام‌های خود باید از ارز بازار ثانویه استفاده کنند، گفت: این موضوع درست است، مقرر شده تا فدراسیون‌ها ارز ثانویه برای اعزام‌های خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند.

وی ادامه داد: خدا را شکر که بحث تأمین ارز مسافرتی روشن شد و تکلیف خود را می‌دانیم، حالا این موضوعی بابی می‌شود برای برنامه‌ریزی ما جهت حضور در مسابقه‌های بین‌المللی که داریم، البته وزارتخانه بودجه لازم برای اعزام‌ها را به ما پرداخت می‌کرد. قطعاً اگر چنین حمایتی صورت نمی‌گرفت انجام مسافرت برای تیم‌ها ممکن نبود.

رئیس فدراسیون شنا در خصوص تمدید قرارداد الکساندر چیریچ با فدراسیون برای هدایت تیم ملی واترپلو گفت: ما هنوز رسماً قراردادی امضا نکرده‌ایم ولی به توافق نهایی رسیده‌ایم. باید بگویم چیریچ یک انسان واقعی و باشَرف است، او مبلغ قرارداد خود را افزایش نداد ولی در توافقی که با هم کردیم، قرار شد یک مربی برای رده‌های سنی پایین‌تر از صربستان به ایران بیاید تا براساس مدرسه واترپلوی این کشور ورزش واترپلو را در ایران توسعه دهیم.

وی در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در پست ریاست فدراسیون گفت: مسلماً اگر سن مرا همه بدانند، قانون منع استفاده از بازنشسته‌ها در خصوص من حل می‌شود. ما در فدراسیون شنا فقط قانون را رعایت می‌کنیم. در خصوص آقای محسن علی‌آبادی نایب‌رئیس فدراسیون شنا هم که اعلام شده بود، او بازنشسته است، باید بگویم اگر قانونی وضع شود که بازشنستگان نمی‌توانند در فدراسیون‌ها نایب‌رئیس شوند، پیش از آنکه این قانون به فدراسیون شنا ابلاغ شود، علی‌آبادی از فدراسیون می‌رود چرا که او فردی تابع قانون است.

رضوانی درباره اینکه قائم میرابیان سرمربی تیم ملی شیرجه در بازی‌های آسیایی جاکارتا، اعلام کرده حاضر است در کنار یک مربی خارجی به عنوان مربی در تیم ملی به فعالیت بپردازد، اظهار کرد: فدراسیون به این نتیجه رسیده که در شنا و شیرجه حضور مربی خارجی واجب است. مقدمات این کار انجام شده و بحث مالی آن که اهمیت دارد، در حال پیگیری است. ما اگر در بخش شیرجه هم مربی خارجی بیاوریم قائم میرابیان می‌تواند یکی از گزینه‌های مربیگری باشد.

رئیس فدراسیون شنا در خصوص اینکه دانشگاه آزاد در چهار سال گذشته قهرمان لیگ برتر واترپلو شده است، گفت: جا دارد من از محمد دادگان که پایه توسعه ورزش در دانشگاه آزاد را تأسیس کرد تشکر کنم، ضمن اینکه می‌دانم کمال جوانمرد سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد نیز علاقه زیادی به رشد ورزش دارد. میل رسیدن به قهرمانی، انگیزه دانشجویان را برای حضور در ورزش افزایش می‌دهد. البته من یک مقدار در خصوص برگزاری لیگ‌های زیرمجموعه فدراسیون به خاطر مسائل اقتصادی نگران هستم و امیدوارم که هیچ کدام از باشگاه‌ها در لیگ‌ها به دلیل مشکلات مالی غیبت نداشته باشند.

انتهای پیام/4048/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل