100 چهره قدرتمند هالیوود


100 چهره قدرتمند هالیوود
فهرست ۱۰۰ چهره قدرتمند صنعت سرگرمی در سال ۲۰۱۸ از نگاه هالیوود ریپورتر منتشر شد و رئیس والت دیزنی در صدر آن ایستاد.

به گزارش ایران آرت، فهرست ۱۰۰ چهره قدرتمند صنعت سرگرمی چهره‌هایی شگفت‌انگیز در خود جای داده است؛ از لبرون جیمز که با ورود به شهر لس‌آنجلس برای بازی در تیم بسکتبال لیکرز به رده ۷۵ قدرتمندان راه یافته تا تام کروز که در رده ۹۶ ایستاده و استیون اسپیلبرگ که در رده ۳۳ است اما پرقدرت‌ترین چهره هالیوود کسی نیست جز رابرت آلن آیگر ملقب به باب آیگر که علاوه بر مدیریت والت دیزنی، عضو هیئت مدیره شرکت اپل هم هست. آیگر ۶۷ ساله که حالا ۷۱ میلیارد دلار دارایی شرکت «فاکس قرن بیست و یکم» را به اموال خود افزوده، سال گذشته هم در صدر جدول تاثیرگذارترین چهره‌های هالیوود قرار داشت.

جدا از حضور همیشگی رئیس والت‌دیزنی، فهرست قدرتمندترین‌های دنیای سرگرمی چند دگرگونی اساسی داشته است؛ خروج جان لسه‌تر، روی پرایس و برت رتنر از ۱۰۰ چهره برتر و حضور رونان فارو در رده ۱۰۰؛ کسی که با گزارش‌هایش نسخه رئیس شبکه CBS را پیچید. علاوه بر فارو، ۳۴ چهره تازه برای نخستین بار وارد فهرست هالیوود ریپورتر ۱۰۰ شده‌اند که بسیاری از آن‌ها زن یا رنگین‌پوست هستند؛ تیفانی هدیش در رده ۷۹، لبرون جیمز در رده ۷۵ و لیزا نیشیمورا از نتفیلکس در رده ۹. هنوز و همچنان مردان سفیدپوست بر دیگران غلبه دارند و ۷۰ درصد فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. هر چند به نظر می‌رسد روند ورود چهره‌های تازه به جدول ۱۰۰ چهره قدرتمند و پرنفوذ با سرعت و شدت در حال دگرگونی است.

باب آیگر از دیزنی، رید هستینگز و تد ساراندوس از نتفلیکس، برایان رابرتس و استیو بیورک از «ان‌بی‌سی-یونیورسال»، جان استانکی از «برادران وارنر»، شاری ردستون از «نشنال امیوزمنت»، کوین فایگی رئیس استودیو «مارول»، جنیفر سالک از استودیو آمازون، پیتر رایس رئیس «فاکس قرن ۲۱»، سیندی هالند، لیزا نیشیمورا و اسکات استوبر از مدیران ارشد نتفلیکس و آریل ایمانوئل و پاتریک وایت‌سل از شرکت «ایندیور» ۱۰ نفر اول این فهرست هستند. روپرت مرداک و فرزندانش نیز به رده ۱۴ سقوط کرده‌اند.

جالب آن که برای یافتن اولین سلبریتی این فهرست، باید تا رتبه هجدهم پایین برویم تا به اپرا وینفری مجری مشهور تلویزیون برسیم. رایان مرفی (نویسنده و کارگردان) یک پله پایین‌تر از او ایستاده، جی‌جی آبرامز در رده ۳۲ و یک پله بالاتر از اسپیلبرگ است، دواین جانسن ملقب به «راک» و ریس ویترسپون به ترتیب در رتبه‌های ۳۸ و ۳۹ هستند. الن دی‌جنرس مجری و کمدین در رتبه چهل و چهارم قرار گرفته و لئوناردو دی‌کاپریو چهل و هشتم است. کریستوفر نولان ۵۱، دنزل واشنگتن ۵۴، جردن پیلی ۵۵، جیمز کامرون ۵۸، جنیفر لارنس ۶۵، گیرمو دل‌تورو ۹۱، مریل استریپ ۹۳ و تام کروز ۹۶ آشناترین چهره‌های حاضر در فهرست ۱۰۰ فرد قدرتمند هالیوود به شمار می‌روند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جزییات تعطیلی برخی موزه‌ها در 14 خرداد