گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و سلمان درباره بازار نفت


گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و سلمان درباره بازار نفت

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان در رابطه با حفظ عرضه نفت با هدف تضمین ثبات بازارهای جهانی گفت و گو کردند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز (جمعه) با ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور تماس گرفت جایی که دو طرف، روابط میان […]

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و سلمان درباره بازار نفت

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان در رابطه با حفظ عرضه نفت با هدف تضمین ثبات بازارهای جهانی گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز (جمعه) با ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور تماس گرفت جایی که دو طرف، روابط میان دو کشور و راه های گسترش آن با توجه به شراکت راهبردی دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رهبران آمریکا و عربستان در گفت و گوی تلفنی خود علاوه بر تحولات اوضاع در منطقه و جهان، به بررسی تلاش های در جریان با هدف حفظ عرضه برای تامین ثبات در بازارهای جهانی نفت و تضمین رشد اقتصاد جهانی نیز پرداختند.

این در حالی است که سه ماه پیش نیز ترامپ ضمن تاکید بر این که قیمت نفت در بازارهای جهانی بسیار بالا است، اعلام کرد که ملک سلمان با درخواست وی برای افزایش تولید نفت عربستان به میزان دو میلیون بشکه در روز با هدف جبران کاهش عرضه نفت ایران و ونزوئلا در بازارهای جهانی موافقت کرده است.

با این حال خبرگزاری رسمی عربستان در آن هنگام نیز در پوشش خبر گفت و گوی تلفنی پادشاه این کشور با رئیس جمهوری آمریکا، تنها از بررسی تحولات اوضاع در منطقه و جهان و همچنین تاکید بر لزوم فعالیت در راستای محافظت از ثبات بازار نفت و رشد اقتصاد جهانی و تلاش های کشورهای تولیدکننده نفت برای جبران هر گونه کمبود احتمالی در عرضه نفت خبر داده بود بدون آن که به درخواست ترامپ از ملک سلمان و تصمیم ریاض برای افزایش تولید نفت خود به میزان دو میلیون بشکه در روز هیچ گونه اشاره ای داشته باشد.

خبر اصلی را در واس ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی