بانوی رزمنده پیشکسوت: دلاوری زنان گلستان همچنان ادامه دارد


بانوی رزمنده پیشکسوت: دلاوری زنان گلستان همچنان ادامه دارد

گرگان - ایرنا - بانوی رزمنده پیشکسوت گلستان گفت که زنان غیور این استان به تاسی از مردم بصیر ایران با گذشت سال ها از پایان دفاع مقدس همچنان ادامه دهنده ایثارگری رزمندگان در جامعه هستند.

خدیجه خراسانی معروف به حشمت با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ملت ایران به ویژه بانوان همواره آماده اند تا در صورت وقوع کوچکترین اتفاق یا اعلان جنگ از جان و مال خود گذشته و به صحنه نبرد بیایند.
به گفته وی، توطئه دشمنان برای پررنگ کردن مشکلات حاکم بر کشور هیچ تاثیری بر کاهش حمایت مردم از رهبری و انقلاب اسلامی ندارد.
وی تاکید کرد: دشمنان نمی توانند مردم ایران اسلامی را از مسیر حمایت از رهبری، آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس دور کنند.
این بانوی 78 ساله که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در ساماندهی زنان گلستان برای پشتیبانی از رزمندگان داشت افزود: هر وظیفه ای که در آن دوران انجام دادم به یکی از شیرین ترین خاطرات زندگی ام تبدیل شده است.
خراسانی در رابطه با فعالیت خود در دوران دفاع مقدس گفت: به عنوان خیاط در استخدام ارتش بودم که سال 56 سفری به جنوب کشور داشتم و بعدها هنگام آغاز جنگ تحمیلی مجددا علاقه مند به حضور در این منطقه شدم.
وی ادامه داد: سال 62 با گرفتن مرخصی 10 روزه به اهواز سفر کردم و بعد از دریافت پیشنهاد همکاری برای کمک به مجروحان در پشت جبهه، تصمیم خود را برای فعالیت جدی در مناطق جنگی گرفتم.
بانوی گلستانی اظهار داشت: با برگشت به گرگان از بانوان متقاضی فعالیت در جبهه دعوت کردم و نخستین اتوبوس زنان رزمنده استان مازندران قدیم، به جنوب کشور اعزام شد.
خراسانی گفت: در نتیجه این فعالیت ها از سال 62 تا پایان جنگ تحمیلی بیش از 500 بانوی رزمنده از گلستان و مازندران برای خدمت در پشت جبهه ها به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
وی شستشوی لباس و وسایل خواب رزمندگان، بسته بندی آذوقه و پخت و پز غذا را از جمله برخی فعالیت بانوان رزمنده در جبهه جدای از موارد رزمی و درمانی برشمرد.
این بانوی رزمنده پیشکسوت تهیه نان و جمع آوری کمک های مردمی برای رزمندگان در گرگان را از جمله فعالیت های خاطره سازش عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به فوت پدر و برادرم برخود واجب دانستم به جانشینی از آنان برای دفاع از خاک ایران اسلامی به جبهه بروم و بعد از آن نیز فعالیت های مختلف فرهنگی از جمله مدرسه سازی را در اولویت قرار دادم.
خراسانی تصریح کرد: سال 78 با فروش خانه ام در ساخت مدرسه علوی گرگان همکاری کردم و نمازخانه این مدرسه به نام مادر مرحومم معصومه ذاکری نامگذاری شد.
به گزارش ایرنا خدیجه خراسانی معروف به حشمت به عنوان بانوی رزمنده شاخص گلستان در دوران دفاع مقدس به همراه 39 بانوی دیگر اخیرا مورد تقدیر قرار گرفت.
کتابی برگرفته از زندگی و خاطرات خدیجه خراسانی با عنوان حشمت به نویسندگی مریم مقبلی سال 95 چاپ و منتشر شد.
استان گلستان حدود چهار هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن کرده است.
3042/2729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022