کارگاه دانش آموزی با محویت صحیفه سجادیه در میناب برگزار شد


کارگاه دانش آموزی با محویت صحیفه سجادیه در میناب برگزار شد

کارگاه دانش آموزی با محوریت صحیفه سجادیه از سری برنامه های آموزشی سومین همایش سیدالساجدین در آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، در این کارگاه آموزشی که 120 نفر از دانش آموزان این آموزشگاه حضور داشتند، حجت الاسلام بلوکی از کارشناسان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به تشریح آموزه های تربیتی در صحیفه سجادیه با موضوع احترام به والدین پرداخت.

این کارشناس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: صحیفه سجادیه، منبع غنی معنوی است که با آن می توان سلامت روح و جان خود را ارتقاء بخشید.

وی با بیان اینکه این کتاب پرمحتوا، پل ارتباطی مناسبی بین مخلوق و خالق باری تعالی است، افزود: امام سجاد(ع) مضامین ناب اسلامی را در قالب دعا، به مردم منتقل کرده است که همه این دعاها در صحیفه سجادیه آمده است.

حجت الاسلام بلوکی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در دعای 24 صحیفه سجادیه، مضامین تربیتی در زمینه احترام به والدین به شکل بسیار زیبایی بیان می کند، عنوان کرد: مضامینی نظیر، گرامی داشتن والدین، خدمت صادقانه کردن به پدر و مادر، مهربانی و عطوفت داشتن نسبت به والدین، تلاش درجهت خشنودی و جلب رضایت پدر و مادر وجود دارد که هر مقوله نیازمند برگزاری نشست های معرفتی است.

وی همچنین به تشریح شیوه های انس با صحیفه سجادبه پرداخت و تصریح کرد: انس با صحیفه، می تواند ارتباط ما را با خالق زیباتر کند.

این کارشناس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با ذکر این نکته که مطالعه دعاهای کوچک تر و سپس دعاهای متوسط و درانتها دعاهای بزرگتر یکی از روش های انس با صحیفه است، گفت: توجه به معنی دعاهای صحیفه و همچنین برگزاری مسابقات مختلف در رابطه با صحیفه سجادیه نیزمی تواند زمینه انس با این کتاب معنوی را فراهم آورد.

این گزارش می افزاید؛ سومین همایش علمی آموزشی سیدالساجدین از سری برنامه های بخش استانی هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از روز شنبه 7 مهر به میزبانی کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) در روستای نصیرایی میناب آغاز و تا پنجشنبه 12 مهر ادامه دارد.

بیش از 500 عنوان برنامه با حضور مبلغین مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در بخش استانی هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ویژه هرمزگان از امروز شنبه(7 مهر) به مدت 7 روز برگزار می شود.

گفتنی است؛ هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) 23 محرم با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان از سوی دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه