چند روزی بود که همه درباره رونمایی از نسخه مرموز آئودی R8 در پاریس سخن میگفتند. سرانجام این خودروساز آلمانی اقدام به معرفی نسخهی جدید R8 LMS مسابقهای در پاریس با نام R8 LMS GT3 کرد. این خودرو چهارمین مدل مسابقهای آئودی اسپورت در چهار سال گذشته میباشد.
این نسخه جدید قرابت نزدیکی با نیازهای مصرفکنندگان داشته و نگرانیهای آنها درباره تکنولوژیهای بکار رفته و هزینهها را برطرف میکند؛ بنابراین مهندسان و طراحان آئودی زمان زیادی را با مشتریان در مرحله پیش از طراحی بحث کردهاند. موضوع جالب اینکه جدای از گفتوگوها با تیمهای قهرمان، آئودی حتی با رانندگان آماتوری که در سراسر جهان مقامهایی کسب کردهاند گفتوگو کرده است.
مدیر بخش آئودی اسپورت میگوید:
ما در زمان توسعهی این خودرو تمرکز بیشتری روی مصرفکنندگان و نیازهای آنها داشتیم. مرحلهی پیش از طراحی R8 LMS GT3 با گفتوگوی زیاد بین شرکت و تیمها گذشت.
تیم آئودی اکثر تمرکز خود را روی جنبههای آئرودینامیکی این خودروی مسابقهای گذاشته و البته از بهبود سیستم خنککنندگی نیز غافل نبوده است. نتیجهی این کار عملکرد و پایداری بهتر در رانندگی سنگین میباشد. موضوع مهمتر اینکه هماکنون سرویسهای دورهای کلاچ و گیربکس در فواصل بیشتری انجام میشود و این امر باعث کاهش هزینههای تیمهای حرفهای و آماتور میشود. آئودی همچنین ادعا میکند اصلاحات دیگری هم روی کلیت خودرو صورت گرفته است.
آئودی اسپورت خاطرنشان ساخته اولین مشتریان این خودروی 398 هزار یورویی در اوایل ماه نوامبر به خودروی خود دست پیدا میکنند. شما میتوانید یک مدل جدید R8 LMS یا نسخهی نسل اول با کیت اوولوشن را بخرید که هزینهی 28 هزار یورویی دارد.