اهل ایمان زندگی سختی دارند تا زمانی که همه دنیا موحد شوند


اهل ایمان زندگی سختی دارند تا زمانی که همه دنیا موحد شوند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: تا زمانی که همه دنیا موحد نشدند دنیا برای اهل ایمان جای خوشی نیست و به خصوص شیعیان زندگی سخت‌تری دارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم سوگواری دهه سوم ایام محرم که در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: وقتی خداوند بخواهد به بنده‌ای محبت کند 8 خصلت به او الهام می‌کند که یکی از آنها پرهیز از حرام‌های الهی است.

استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم افزود: اتصال به منابع نور ارزش‌های الهی نظیر پرهیز از حرام را در وجود انسان رشد می‌دهد؛ بر اساس آیات قرآن منابع نور در این دنیا اهل بیت(ع) هستند که خداوند آنها را مجسمه پاکی درون، پاکی بیرون، عقل، پاکی عمل، پاکی اخلاق معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: امام فرمودند ما اهل‌بیت(ع) ریشه همه خوبیها و خیرها هستیم؛ در طول تاریخ خیلی‌ها خوب بودند بد شدند و بسیاری هم بد بودند و خوب شدند اما ریشه حقیقت ثابت است که تغییر نمی‌کند کار ریشه رویاندن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دوره ائمه معصومین(ع) کتاب‌های باعظمتی نوشته شده که بخشی از آن به توحید مربوط است، اظهار داشت: در روایات اهل‌بیت(ع) توحید همان اعتقاد به یگانگی خداوند است در طول تاریخ توسط مشرکان و کافران میلیون‌ها معبود به انسان بی‌مطالعه و نادان تحمیل شده و دنیا و آخرت آنان نابود شده است.

وی با بیان اینکه اهل توحید از زمان حضرت آدم تا امروز هزینه توحید خود را پرداخته است، ابراز کرد: زندان، شهادت، تحمل بلا، مصیبت و رنج‌های گوناگون هزینه‌های اهل توحید در مقابل دستگاه‌های ظلم و جور کافران و مشرکان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ظلم و جور بنی‌امیه در دوران اهل‌بیت(ع) بیان کرد: بنی‌امیه تحمل اهل توحید را نداشت به ویژه در زمان امام سجاد(ع) به نحوی خفقان ایجاد کردند که امام حق نداشتند خود را فرزند پیامبر(ص) معرفی کنند؛ با این وضعیت اهل توحید که تعداد بسیار کمی داشتند با سختی زندگی می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سختی‌های امروز اهل توحید، گفت: تا زمانی که همه دنیا موحد نشدند دنیا برای اهل ایمان جای خوشی نیست و به خصوص شیعیان زندگی سخت‌تری دارند.

وی با تاکید براینکه تمام سختی اهل توحید تسلیم اهل باطل نشدن است، اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) اهل توحید بودند هر زن و مردی به اهل‌بیت(ع) اتصال عملی داشته باشد محبوب خدا است؛ خداوند عاشق کسی است که عاشق اهل‌بیت(ع) باشد؛ شیعه واقعی محبوب خداوند است حتی بنا به فرمایش پیامبر(ص) زمینی که شیعه روی آن زندگی کرده نیز محبوب خداوند می‌شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن