قرص آلتادین Althadin ؛ موارد مصرف و عواض این دارو


عوارض آلتادین، نحوه مصرف و درمان سرماخوردگی با این دارو یکی از داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی قرص آلتادین است که در این مطلب در مورد موارد مصرف آلتادین، عوارض جانبی و همچنین نحوه مصرف این داروی گیاهی توضیحاتی می دهیم. گیاهان دارویی زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارند و امروزه از این داروها بیشتر … نوشته قرص آلتادین Althadin ؛ موارد مصرف و...

قرص آلتادین Althadin ؛ موارد مصرف و عواض این دارو

عوارض آلتادین، نحوه مصرف و درمان سرماخوردگی با این دارو

یکی از داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی قرص آلتادین است که در این مطلب در مورد موارد مصرف آلتادین، عوارض جانبی و همچنین نحوه مصرف این داروی گیاهی توضیحاتی می دهیم.

گیاهان دارویی زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارند و امروزه از این داروها بیشتر استفاده می شود که شامل قرص، شربت، کپسول و .. هستند. یکی از داروهای موثر برای درمان سرماخوردگی و سرفه، قرص آلتادین است. در این مطلب در مورد قرص مکیدنی التادین اطلاعاتی را ارائه کرده ایم.

قرص آلتادین Althadin

دارو و قرص آلتادین نوعی قرص سرماخوردگی بزای درمان این بیماری است و تحریک و التهاب مخاط گلو، خشکی دهان و گلو، سرفه های تحریکی و گرفتگی صدا را درمان می کند و البته خلط آور نیز می باشد.

مواد تشکیل دهنده آلتادین

گل ختمی 220 میلی گرم / عصاره تام شیرین بیان 150 میلی گرم / اسانس نعناع 2 میلی گرم

گل ختمی، اسانس نعناع و عصاره تام شیرین نیز حاوی این مواد می باشند:

گلیسریزین فلاوونویید موسیلاژ آسپاراژین بتائین لسیتین صمغ مقداری مواد چرب

هر قرص آلتادین 2.5 میلی گرم پلی فنل تام بر اساس پیروگالل استاندارد شده نیز دارد.

تاثیرات درمانی آلتادین

قرص میکدنی آلتادین به دلیل دارا بودن موسیلاژ موجود در گیاه گل ختمی و دیگر مواد، میزان التهاب ها و تحریک های خفیف در مخاط گلو و دهان را کاهش می دهد. که این حالت احتمالا به دلیل ایجاد یک مانع فیزیکی یا غشا برای پیشگیری از گسترش تحریکات به وجود می آید. همچنین عصاره تام شیرین بیان موجود در آلتادین به دلیل داشتن گلیسیریزین، خاصیت نرم کنندگی ایجاد می کند.

موارد منع مصرف آلتادین

استفاده زیاد آلتادین برای بیماران دیابتی به دلیل ساکاروز موجود در این قرص ممنوع است. در دوران بارداری و شیر دهی با نظر پزشک مورد مصرف قرار گیرد. برای کسانی که حساسیت مفرط به این دارو دارند با پزشک مشورت نمایید.

نگهداری و مقدار مصرف

این قرص باید زیر نظر پزشک و هر یک تا 4 ساعت، یک عدد قرص مکیده شود.

این قرص باید دور از رطوبت و نور و در دمای 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

عوارض جانبی قرص آلتادین

قرص 700 میلی گرمی مکیدنی آلتادین دارویی گیاهی می باشد و عوارض جانبی خاصی برای گیاه تشکیل دهنده این قرص گزارش نشده است. اما بهتر است این قرص را زیر نظر پزشک مصرف نمایید.

» همچنین بخوانید : پنتوپرازول (Pantoprazole) پروتونیکس (Protonix) موارد مصرف و عوارض دارو

[امتیاز دهنده: 0 نفر و میانگین امتیاز: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم