«محمدعلی پورمختار»، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "طرح تسهیل خروج زنان از کشور" گفت: این لایحه به دستور کار کمیسیون نرسیده و در نوبت است. رسیدگی به طرح و لوایح نوبتی است و طبق نوبت در دستورکار کمیسیون قرار می‌گیرد.

او در خصوص زمان رسیدگی به این طرح گفت: نمی دانم چه تعداد دیگر طرح و لایحه برای بررسی در کمیسیون داریم اما زمان زیادی نخواهد برد. ان شاءالله در یک ماه آینده در دستور قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص "طرح کاهش مهریه" ادامه داد: در این خصوص طرحی نوشته شده و تعدادی از نمایندگان هم آن را امضا کردند اما هم چنان در مرحله اولیه است. بعد از اینکه امضاها کفایت کرد و به حد نصاب رسید، به هیات رییسه ابلاغ می‌شود و بعد از آن در دستور صحن قرار می گیرد. پس از آنکه جزییات طرح تصویب شد در کمیسیون مربوطه رسیدگی می شود.

او افزود: از تعداد امضاهای این طرح اطلاعی ندارم اما طرح مشروط به این است که حداقل ده امضا را به همراه داشته باشد. من خودم از امضا کنندگان این طرح هستم. چهارشنبه گذشته نگاهی به طرح داشتم گویا هنوز به هیات رییسه نرسیده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص نبود نماینده خانم در کمیسیون حقوقی-قضایی پس از حذف «طرح یک فوریتی ازدواج دختران بدون اذن پدر» در کمیسیون متبوعش و اینکه این کمیسیون نگاه مردانه دارد، گفت: این عدم حضور دلیل خاصی ندارد و به تخصص و سلیقه نمایندگان بر می گردد که به کدام کمیسیون می روند. خانم های مجلس انتخاب نکردند که به کمیسیون حقوقی-قضایی بیایند.