پیشوا دروازه ورود به توریسم کشاورزی استان تهران است


پیشوا دروازه ورود به توریسم کشاورزی استان تهران است

تهران – ایرنا – سرپرست فرمانداری پیشوا گفت: شهرستان پیشوا با داشتن یک هشتم گلخانه های کشور ، دروازه ورود به صنعت توریسم کشاورزی استان تهران محسوب می شود.

به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز سه شنبه در همایش تخصصی نقش مدیریت شهری و رسانه ها در توسعه گردشگری که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علمی کابردی پیشوا برگزار شد اظهار داشت: پیشوا شهرستانی تاریخی ، اساطیری و به نقلی پایتخت و مرکز سلطنت حکومت پیشدادیان بوده است و در کاوش هایی که در این منطقه صورت گرفته ، تمدن و غنای فرهنگی آن ثابت شده است.
وی افزود: با کاوش هایی که در تپه های تاریخی سفالین و شغالی و گورستان شهرستان صورت گرفته ، دلایل محکم و مستدلی براثبات این مدعا و نظریه مبنی بر غنای تمدن و تاریخ بسیار پربار این خطه از ایران اسلامی به دست آمده که با استفاده از آن می توان زمینه توسعه صنعت گردشگری را فراهم کرد.
وی از پیشوا به عنوان دروازه ورود به کویر مرکزی ایران یاد کرد و اظهار داشت: این شهرستان با ویژگی های خاص خود از منظر توپوگرافی و جغرافیای شهری، هم نشینی سنت و مدرنیته را به خوبی نمایان ساخته و می تواند ذائقه گردشگری افراد مختلف را تأمین کند.
سرپرست فرمانداری پیشوا اظهار داشت: خاک حاصلخیز و آب و هوای مطلوب و مناسب برای کشاورزی و سازگاری مردمان این پهنه با اقلیم آن سبب رونق کشاورزی در این بخش از دشت بزرگ ورامین شده و استقرار یک هشتم از تمام ظرفیت های گلخانه های کشور در پیشوا موید این مطلب است که کشاورزی در پیشوا در خدمت بشر و دیگر صنایع درآمده و آسایش مردم و تامین نیازهای همسایگان از جمله مواردی است که منجر به این نوع از اقتصاد کشاورزی در پیشوا شده است.
وی تأکید کرد: کافی است گردشگران فقط یک بار از گلخانه های این شهرستان که محصولات مختلف سبزی و صیفی و گل و گیاه تولید می کنند بازدید کنند تا زمینه توسعه صنعت توریسم کشاورزی فراهم شود.
عباسی وجود مضجع قدسی حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر تنی امام رضا(ع) ، صحن امامزاده جعفر به عنوان مبداء پیدایش قیام 15خرداد در سال42 و همچنین اجرای سنت کهن و 500 ساله تعزیه بنی اسد به عنوان دیگر ظرفیت گردشگری پیشوا یاد کرد.
وی گفت: فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت ناظر و هماهنگ کننده دستگاه اجرایی و اداری تمام توان خود را در مسیر پیشرفت صنعت گردشگری شهرستان معطوف کرده و تلاش دارد تا با تقویت این صنعت ، به رشد اقتصادی منطقه سرعت بیشتری بخشد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان