90 درصد تجهیزات و امکانات هوایی پلیس در اربعین بکار گیری شد


90 درصد تجهیزات و امکانات هوایی پلیس در اربعین بکار گیری شد

فرمانده هواناجا، از بکارگیری 90 درصد از تجهیزات هوایی پلیس در ایام اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: پهبادها در بحث کنترل و پایش مرزها و ماموریت های قابل انجام، نظیر کنترل مسائل ترافیکی و امنیتی اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه اربعین ناجا در کرمانشاه، سردار حسین علی مستاجران فرمانده هواناجا، گفت: پلیس هواناجا آنچه را که برای مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین مورد نیاز بود به کارگیری کرد تا این رویداد مهم به خوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تجهیزات و امکانات هوایی پلیس در اربعین بکار گیری شد، افزود: ۱۰ درصد امکانات باقیمانده نیز در حال تعمیرات اساسی برای استفاده در ماموریت های پیش رو است، هرچند امکانات به کارگیری شده نیز پاسخگوی نیازها بود.

سردار مستاجران، ادامه داد: هواناجا حتی بخشی از وظایف اورژانس که مربوط به خدمات رسانی به سوانح دیدگان حوادث رانندگی و غیراز آن است نیز انجام می دهد.

وی یادآوری کرد: در ایام اربعین حسینی (ع)همه کشور بسیج می شود تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار و خیل عظیم عاشقان روانه کربلای معلا شوند.

فرمانده هواناجا، با بیان اینکه در این میان پلیس وظایف مهمی بر عهده دارد، گفت: بخشی از وظایف نیروی انتظامی به بخش هوافضا و در چند قسمت محول شده است.

وی تصریح کرد: قسمتی از این وظایف در بخش بالگرد و کنترل تردد در جاده ها و قسمتی دیگر مربوط به کنترل مرزهاست که در هردو قسمت کارهای خوبی صورت گرفته است.

سردار مستاجران، ابرازکرد: از آنجایی که بخش اعظمی از زائران اربعین با خودروهای شخصی در جاده ها تردد می کنند و همین امر ممکن است باعث ایجاد ترافیک و راه بندان شود همکاران ما با پرواز بر فراز جاده ها گره های کور ترافیکی را شناسایی و اقدامات لازم با همکاری پلیس راه برای بازگشایی مسیر انجام می شود.

فرمانده هواناجا، در ادامه به پهبادهای این نیرو نیز اشاره کرد و گفت: پهبادها نیز در بحث کنترل و پایش مرزها و ماموریت های قابل انجام، نظیر کنترل مسائل ترافیکی و امنیتی اقدام می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه هواناجا از متخصص ترین افراد خود در بحث ماموریت اربعین استفاده کرده است، گفت: نیروهای خلبان، پروازی، امدادی و ... اکثراً به صورت داوطلبانه در این ماموریت معنوی حاضر شده اند.

سردار مستاجران، در پایان با ابراز رضایت از مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط همکاران خود در بخش هواناجا، ابراز امیدواری کرد: مجموعه این اقدامات موجب رضایت امام حسین (ع) و زائران اربعین قرار گرفته باشد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!