اهمیت قرائت زیارت اربعین


اهمیت قرائت زیارت اربعین

کانون خبرنگاران نبأ ــ روحانی مستقر در روستای کهیان گفت: زیارت اربعین حسینی در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است و همان‌گونه که نماز ستون دین و شریعت است، زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است.

اهمیت قرائت زیارت اربعین

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمحمد طهماسبی، روحانی مستقر در روستای کهیان لردگان در مراسم قرائت زیارت اربعین و عاشورا که در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار شد با بیان اینکه نشانه‌های مؤمن پنج چیز است، گفت: امام حسن عسکری(ع) در روایت می‌فرماید «نشانه‌های مؤمن و شیعه، پنج چیز است: اقامه نماز پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم».

وی افزود: طبق این روایت، زیارت اربعین حسینی در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است و همان‌گونه که نماز ستون دین و شریعت است، زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است.

روحانی مستقر در روستای کهیان عنوان کرد: عصاره رسالت نبوی(ص) قرآن و عترت است و عصاره کتاب الهی که دین خداست، ستونی دارد که نماز است و عصاره عترت نیز ستونش زیارت اربعین است که این دو ستون در روایت امام عسکری(ع) در کنار هم ذکر شده است.

عباس آبرود
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین