اجرای طرح LEZ با کشف دوربین در انبارهای شهرداری تهران


  اجرای طرح LEZ  با کشف دوربین در انبارهای شهرداری تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای طرح LEZ دوربین است، گفت: کشف تعداد زیادی دوربین در انبار برخی واحدهای تابعه شهرداری تهران در این وضعیت اقتصادی به کمک ما آمد.

«محمد علیخانی» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره آماده بودن زیرساخت های اجرای طرح کاهش گفت: الان تا حدودی نسبت به گذشته زیرساخت ها فراهم شده است.

دوربین، زیرساخت اجرایی طرح LEZ

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای طرح LEZ دوربین است، خاطرنشان کرد: تا حدودی الان اوضاع دوربین بهتر از قبل شده است.

کشف دوربین در انبارهای شهرداری تهران

وی تصریح کرد: خوشبختانه یا متاسفانه باخبر شدیم که در برخی از واحدهای تابعه شهرداری تهران در انبارشان مقدار زیادی دوربین از گذشته خریداری کرده بودند و در انبار بوده است و هیچ کس از آن اطلاعی نداشته است و این موضوع جدید کشف شده است. در این وضعیت اقتصادی به کمک ما آمد و بالاخره معلوم شد در انباری تعداد زیادی دوربین وجود دارد.

علیخانی افزود: قرار شد دوربین ها تحویل حوزه حمل و نقل شود و از آنها استفاده شود. ممکن است در این انبارها چیزهای دیگری هم پیدا شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: حوزه معاونت حمل و نقل با پلیس راهور هماهنگ می کند و دوربین ها برای استفاده در سطح شهر به کارگیری می شوند.

فیلتر دوده هیچ کارایی در ایران ندارد/ فیلتر با سوخت ایران تناسبی ندارد

وی با بیان اینکه خودروهای دولتی و ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای عمومی فرسوده مشمول اجرای طرح کاهش (LEZ) می شوند، گفت: فیلتر هیچ کارایی در ایران ندارد و خود شرکت سازنده فیلتر اعلام کرده است که فیلتر با سوخت ایران تناسبی ندارد و اگر نصب شود فقط 70-60 میلیون تومان پول هدر می رود بنابراین هزینه خرید فیلتر دوده را می توان برای خرید اتوبوس های جدید صرف کرد.

علیخانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوسازی و ارتقا کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: حوزه حمل و نقل و ترافیک اعتبارات خاص خود را دارد و باید در این بخش کار کند و به طور مستمر اتوبوس ها رفع نقص شده یا اورهال می شود. قطارهای مترو نیز به صورت دوره ای رفع نقص شده و یا اورهال می شود.

بسیاری از اتوبوس های ما فرسوده هستند

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بسیاری از اتوبوس های ما فرسوده هستند اما راهش این نیست که برویم دنبال فیلتر خریدن و هزینه های زاید انجام دهیم. به جای نصب فیلترهایی که یک هفته نیز کارایی ندارند، برای خرید اتوبوس های جدید برنامه ریزی کنند و از بسته حمایتی که دولت اعلام کرده است، پیگیری شود.

انعقاد قرارداد ۶۳۰ واگن با اجرای طرح بسته حمایتی دولت از حمل و نقل عمومی

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح بسته حمایتی دولت از حمل و نقل عمومی 630 واگن های مترو به قرارداد رسید، گفت: واگن های مترو از محل مصوبه 95 شورای اقتصاد بود و اگر همان موقع اجرایی شده بود، امروز شاهد تحویل واگن ها بودیم اما خوب به هر دلیل؛ پیگیری نشده یا دولت در آن مقطع کم لطفی کرده بوده و این موضوع عملی نشده بود.

علیخانی خاطرنشان کرد: با آغاز شورای پنجم و پیگیری های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و آقای هاشمی، ریاست شورای شهر و شهرداری که انجام دادیم. در وزارت کشور، دفتر معاون اول رییس جمهوری جلساتی گذاشتیم و پیگیری شد و موانع پیش روی اجرایی شدن مصوبه شورای اقتصاد رفع شد و به انعقاد قرارداد رسید و امروز باید این واگن ها ساخته شود.

ساخت واگن های مترو با همکاری شرکت واگن سازی تهران و شرکت چینی

وی با بیان اینکه بخشی از قطعات واگن ها در خارج از کشور ساخته می شود و بقیه در واگن سازی تهران ساخته خواهد شد، گفت: یک شرکت چینی که خودش نیز شریک شرکت واگن سازی هستند، به صورت مشترک واگن ها را خواهند ساخت؛ قسمت هایی از واگن ها در داخل کشور و در شرکت واگن سازی تهران ساخته خواهد شد و بخش هایی که باید در خارج از کشور ساخته شود توسط شرکت چینی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، «سید نواب حسینی منش» مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، از اجرای فاز دوم طرح کاهش( LEZ) از ابتدای آبان ۹۷ خبر داده بود و در نحوه اجرای آن توضیح داده بود: طرح کاهش در حال حاضر در محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد و در ساعات اعمال این طرح در حال اجراست و فاز دوم این طرح در سراسر شهر تهران هر روز هفته و به صورت ٢٤ ساعته اجرایی خواهد شد.

بر اساس این طرح، خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان ماه در شهر تهران و در طول ٢٤ ساعت از طریق دوربین های ثبت تخلف مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هشدار برای وزش باد شدید در تهران