آمریکاییها همچنان سازنده برخی از غیرقابلاعتمادترین خودروهای بازار هستند.
کانسومر ریپورتز نتایج مربوط به مطالعه سالانه قابلیت اطمینان خودروها را منتشر کرده است. نتایج این مطالعه بر پایه نظرخواهی از بیش از 500 هزار نفر و مطالعهی 17 مشکل مختلف برای تخمین میزان اطمینان خودروها به دست آمده است. مشکلات یاد شده طیف وسیعی را دربرمی گیرد و شامل مواردی همچون ترمزهای پر سر و صدا، تریم شکسته داخل کابین، تعمیرات خارج از گارانتی گیربکس و مشکلات سیستم چهار چرخ محرک میباشد.
در ادامه شما را با غیرقابلاعتمادترین خودروهای سال 2018 بر پایه مطالعات کانسومر ریپورتز آشنا میکنیم.
مینی ون محبوب هوندا به خاطر آسایش، آرامش، مصرف سوخت و سیستم اطلاعات سرگرمی خود تحسین شده اما دارای مشکلاتی در بخشهای الکترونیکی، تجهیزات برقی و سختافزار بدنه میباشد. از دیگر گلایههای مشتریان درباره اودیسه میتوان به اهرم تعویض دنده دکمهای اشاره کرد که در زمان پارک کردن خودرو مشکلزا میباشد. همچنین صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی هم میتواند حواس راننده را پرت کند. فولکسواگن اطلس
شاسیبلند سه ردیفه فولکس سواری خوب و راحت و هندلینگ چابکی دارد که سورپرایز کننده میباشد اما مالکان به مشکلاتی در سیستم تهویه مطبوع، گیربکس، صداهای کابین و نشتیها برخوردهاند؛ اما کابین با تمامی تفاسیر آرام و جادار بوده و استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی نیز آسان است. پیشرانه 6 سیلندر اطلس که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه شده نرم عمل میکند اما شتاب گیری آن خیلی گیرا نیست. بیوک انکلیو
این خودرو که سال پیش فیس لیفت شده دیگر شاسیبلند سه ردیفه ی این لیست است که از مشکلاتی در گیربکس، سیستم تهویه مطبوع و سیستم آلایندگی و سوخترسانی رنج میبرد. کانسومر ریپورتز با تست این خودرو فهمیده انکلیو پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری سرزنده و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نرم و پاسخگویی دارد. اگرچه کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی آسان است اما اهرم تعویض دنده در مانورهای پارک خودرو مزاحمت ایجاد میکند. شورولت سیلورادو 2500 HD
پیکاپ هوی دیوتی شورولت با مشکلاتی در پیشرانه، صدای کابین و نشتیها و سیستمهای الکترونیکی مواجه میباشد. دوقلوی شورولت یعنی جی ام سی سیرا HD نیز قابلیت اطمینان مشابهی دارد. کیا کادنزا
کیا به عنوان یک برند عملکرد خوبی در مطالعه قابلیت اطمینان امسال دارد اما سدان بزرگ کادنزا با برخی مشکلات در سیستم تهویه مطبوع و سیستمهای سوخترسانی و آلایندگی روبرو است. کادنزا که در کلاس خودروهایی همچون شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون قرار دارد بیشتر مناسب سفرهای طولانی است. پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری کادنزا نرم و قدرتمند بوده و قدرت 290 اسبی آن توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نرم به چرخها منتقل میشود. شورولت تراورس
اگرچه که تراورس رقیبی قابل برای شاسی بلندهای سه ردیفه است اما از برخی مشکلات در گیربکس و سیستمهای الکترونیکی رنج میبرد. نیروبخش این شاسیبلند پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری است. هوندا کلاریتی
هوندا کلاریتی نشان دهندهی تمرکز این برند روی قوای محرکهی جایگزین بوده و با نسخههای کاملاً الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی در دسترس میباشد. البته مالکان باید انتظار مشکلاتی در سیستم تهویه مطبوع، سختافزار بدنه و سیستم سوخترسانی و آلایندگی داشته باشند. کانسومر ریپورتز اعلام کرده نسخه پلاگین هیبریدی کلاریتی صدای زیادی داشته و صندلیهای جلو نیز ناراحت هستند. کادیلاک ATS
اگرچه که این سدان برای مدل سال 2019 بازنشسته شده اما کادیلاک همچنان نسخه کوپهاش را عرضه میکند. مشکلات این خودرو در بخشهایی همچون سیستمهای الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع و سیستم رانندگی به چشم میخورند. کادیلاک ATS کوپه با پیشرانههای 4 سیلندر 2 لیتری توربو و 6 سیلندر 3.6 لیتری در دسترس است. البته مدل ATS-V از پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی 464 اسبی استفاده میکند. تسلا مدل X
مدل X همچنان برای مالکان مشکلساز بوده و از عمدهترین مشکلات این خودروی الکتریکی میتوان به سیستمهای الکترونیکی، صدای داخل کابین و نشتیها و مشکلات سختافزار بدنه اشاره کرد. کراس اوور تمام الکتریکی تسلا هندلینگ خوب و پرفورمنس فوقالعادهای داشته اما کانسومر ریپورتز میگوید سواری و ایزولهی صدای این خودرو به خوبی مدل S نیست. رم 3500
پیکاپ هوی دیوتی رم عنوان غیرقابلاعتمادترین خودروی سال 2018 را به خود اختصاص داده است. مشتریان به مشکلاتی در سیستم فرمان و تعلیق، سیستم سوخترسانی و آلایندگی، خنککنندگی پیشرانه، صداهای کابین و نشتیها اشاره کردهاند. این پیکاپ با پیشرانههای 8 سیلندر 5.7 لیتری، 8 سیلندر 6.4 لیتری و 6.7 لیتری کامینز توربودیزل در دسترس است.
منبع: autoguide