طولانی شدن انتظارها برای راه اندازی خانه احزاب قزوین


طولانی شدن انتظارها برای راه اندازی خانه احزاب قزوین

قزوین - ایرنا - جمعی از فعالان سیاسی قزوین با تاکید بر ضرورت راه اندازی خانه احزاب در استان، از انتظار طولانی برای تحقق این خواسته سخن گفتند.

به گزارش ایرنا، احزاب از ضروریات زندگی در جامعه مدرن و از موثرین نهادها بر روند تصمیم گیری و اجرایی امور کشورها بوده و به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی محسوب می شوند.
احزاب سیاسی همچنین می توانند غلاوه بر کمک به فرایند گردش نخبگان با گرم کردن فضای انتخابات از طریق تبلیغات، مناظره، گفت و گو و به بحث کشیدن مسائل مهم و مشکلات جدی و ارایه راهکارها، شهروندان بی تفاوت را به شهروندانی مسئول و متحرک تبدیل کرده و باعث مشارکت بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خود شده و از این طریق موجب توسعه سیاسی شوند.
در این میان نقش خانه احزاب برای تحقق کارکردهای ویژه و واقعی افکار و جریان های سیاسی بسیار ضروری است و می تواند در توسعه مشارکت سیاسی، جامعه پذیری و ارتباطات سیاسی مفید در جامعه بسیار موثر باشد.
با این وجود سالها از طرح راه اندازی خانه احزاب در قزوین می گذرد و تا این لحظه اقدام خاصی برای تحقق آن انجام نشده و در حد حرف باقی است هرچند که اخیرا بار دیگر مسئولان استانی از فعال کردن این خانه سخن گفته اند.

**خانه احزاب استان قزوین راه اندازی می شود
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی خانه احزاب استان قزوین در دست پیگیری بوده و گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.
صفر فضلی افزود: ما به دنبال مکانی مناسب و در شان احزاب استان هستیم و با شهرداری قزوین در این باب وارد مذاکره شده تا ساختمانی برای راه اندازی خانه احزاب در اختیار آنها قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیش از این نیز حزب اسلامی کار استان قزوین ساختمانی را در این راستا تامین و تجهیز کرده بود که به دلیل نامناسب بودن آن و مصادف شدن ماه مبارک رمضان و ایام محرم و صفر از افتتاح آن خودداری شد.
این مسئول اضافه کرد: این مکان که یک زیرزمین هفتاد یا هشتاد متری بود شایسته 50 حزب فعال و نیمه فعال استان نبود و در آینده مشکلاتی را به وجود می آورد.
فضلی گفت: اقدمات جدی برای افتتاح خانه احزاب استان انجام شده و به زودی راه اندازی این مکان را شاهد خواهیم بود.

**عزم جدی برای راه اندازی خانه احزاب در قزوین وجود ندارد
دبیر حزب اسلامی کار استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تاکید استاندار قزوین و پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته روند راه اندازی خانه احزاب استان با مشکلات و گره های گور مواجه شده است.
مصطفی جولاده نیکو افزود: راه اندازی خانه احزاب قزوین ضروری است اما به دلیل ناهماهنگی بدنه مدیریتی استان با نماینده عالی دولت‌‌‌ در قزوین تحقق آن در پرده ای از ابهام قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی خانه احزاب قزوین،ادامه داد: در این راستا با هماهنگی معاون و مدیرکل سیاسی وقت استانداری قزوین بنده به عنوان نماینده استان به خانه احزاب کشور برای راه اندازی خانه احزاب استان معرفی شدم و در ادامه مکان مورد نیاز که از موانع و مسائل اصلی پیش روی راه اندازی این خانه بود، تامین و تجهیز شد.
این فعال سیاسی اضافه کرد: این مکان چندین بار مورد بازدید و تایید کارشناسان مربوطه در استانداری قرار گرفت و حتی تاریخ افتتاحیه از سوی خانه احزاب کشور مشخص شد.
وی ادامه داد: متاسفانه افتتاح این خانه علیرغم آمادگی لازم به تاخیر افتاد و با تغییر مدیرکل سیاسی استانداری به طور کلی ابتر ماند و حتی به دلایل نامعلوم با کارشکنی برخی چهره های سیاسی مواجه شد.
جولاده نیکو افزود: ظاهرا برخی از شخصیت های سیاسی تقویت خانه احزاب را موجب تضعیف قدرت خود می دانند در حالی که به زعم ما قدرت آنها با راه اندازی خانه احزاب تقویت خواهد شد.
وی ادامه داد: حزب اسلامی کار برای راه اندازی خانه احزاب استان متحمل هزینه شده و بهتر است که افتتاح این خانه از سوی این حزب در استان قزوین انجام شود.
این فعال سیاسی با اشاره به قول مسئولان مبنی بر اینکه باید خانه احزاب در مکانی مستقل راه اندازی شود،اضافه کرد: ما نیز به این مسئله اعتقاد داریم ولی باید توجه کرد که به دلیل همین مانع تراشی ها راه اندازی خانه احزاب استان از سال 77 تاکنون به جایی نرسیده است.

**وعده راه اندازی خانه احزاب قزوین پس از سالها محقق نشده است
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین نیز در این خصوص به ایرنا گفت: مسئولان در سالهای اخیر وعده راه اندازی خانه احزاب استان را داده اند ولی تاکنون پس از گذشت سالها تحقق نیافته است.
محمد حسین شفیعی ها افزود: مسئولان مرتبط نسبت به پیشرفت امور و انتخاب مکانی مناسب در این زمینه وعده هایی داده اند اما ما به عنوان یکی از احزاب استان از جزییات آن اطلاعی نداریم.
این فعال سیاسی اصولگرای استان قزوین گفت: باید توجه کرد راه اندازی این خانه در صورتی که به مردمی شدن فعالیت های سیاسی و تحرک در جامعه منجر شود مفید خواهد بود در غیر این صورت صرف راه اندازی خانه احزاب دردی از جامعه درمان نخواهد کرد.
شفیعی ها افزود: باید در کنار راه اندازی خانه احزاب سازوکاری تهیه شود تا جریان حاکم جامعه برای نقطه نظرات رقبا در فعالیت های سیاسی ارزش قایل شده و زمینه ارتقای فرهنگی و سیاسی جامعه فراهم شود.

**راه اندازی خانه احزاب در حد قول و شعار
یک فعال سیاسی از جریان اصولگریان معتدل استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مطلقا هیچ اطلاع رسانی برای راه اندازی خانه احزاب قزوین انجام نشده و تا کنون هیچ دعوتی در این زمینه از احزاب استان صورت نگرفته است.
محمد جواد کاظم پور افزود: اگر عزم جدی در این زمینه وجود داشته باشد قطعا با سرعت بیشتری نتایج آن مشاهده خواهد شد و به مجموعه های سیاسی استان نیز کمک خواهد کرد.
این فعال سیاسی گفت: به وعده راه اندازی خانه احزاب استان خیلی خوش بین نیستیم و بعید می دانیم به این زودی ها عملیاتی شود.
وی با اشاره به اهمیت راه اندازی خانه احزاب، گفت: فعالیت احزاب در جامعه زمینه گردش نخبگان را فراهم می کند و موجب به کارگیری نیروهای سیاسی فعال و کنارگذاشتن رندهای سیاسی جامعه خواهد شد بنابراین باید نسبت عملیاتی شدن آن اقدام کرد.
6101*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)