پیشرفت در جامعه مدیون کتاب و کتابخوانی است


پیشرفت در جامعه مدیون کتاب و کتابخوانی است

خرم آباد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هرگونه پیشرفت در جامعه مدیون کتاب و کتابخوانی است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در اجتماع بصورت مستقیم بر اندیشه مردم تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا آیت الله میرعمادی عصر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب لرستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خرم آباد اظهار داشت: ارزش قائل شدن برای کتاب ارج نهادن به فرهنگ، تمدن و پرداختن به این مهم اهتمام به تعالی انسان است.
وی در خصوص تاثیر فضای مجازی بر امر کتابخوانی افزود: بیشتر اوقات افراد صرف مطالعه در فضای مجازی می شود اما هرگز این فضا جای کتاب را نخواهد گرفت زیرا مطلعه کتاب ماندگار است و یک سند محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان بهترین هدیه افراد جامعه برای همدیگر را اهدا کتاب دانست و بیان کرد: کتاب از یک سو مایه رشد، تعالی، تعقل و تفکر انسان و از سوی دیگر محصول اندیشه ها و زحمات شبانه روزی انسان هایی است که به آینده بشریت فکر می کنند.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: تقارن افتتاح این نمایشگاه با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) مسئله ای بسیار مبارک است زیرا برای رسیدن به جامعه جهانی حضرت مهدی(عج) باید فرهنگ و تمدن انسان ها متعالی شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این آیین گفت: اگر به دنبال جامعه دانا هستیم باید مردمانی کتابخوان داشته باشیم.
حبیب الله خجسته پور افزود: لرستان دارای ظرفیتی بالایی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و هر ساله نمایشگاه کتاب با حجم بالایی از ناشران برگزار می شود.
وی اظهارداشت: خرم آباد این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت کتاب مطرح شود در سنوات گذشته نیز طرح های خوبی در این زمینه ارائه شد و امسال هم در این خصوص نامزد دریافت چنین عنوانی است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب لرستان با حضور 300 ناشر کشور و استانی از ٢٦ آبان تا یکم آذرماه سالجاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود.
7264/7273

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من اجبارم