لوموند: بایکوت اسرائیل هر روز قوی‌تر می‌شود


لوموند: بایکوت اسرائیل هر روز قوی‌تر می‌شود

هفته نامه لوموند نوشته است که کمپین جهانی بایکوت و تحریم اسرائیل هر روز بیشتر از گذشته قوت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، هفته نامه لوموند نوشته است که کمپین جهانی بایکوت و تحریم اسرائیل و عدم سرمایه گذاری در آن خواستار استفاده از اهرمهای اقتصادی، آکادمیک، فرهنگی و سیاسی برای وارد آوردن فشار بر اسرائیل است تا به اشغال فلسطین، شهرک سازی، تبعیض علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت نشناختن حق بازگشت میلیونها فلسطینی به سرزمینشان پایان بخشد.

به نوشته این هفته نامه فرانسوی، هنرمندان آنگلوساکسون بیش از دیگر هنرمندان جهان به این فراخوان پاسخ مثبت داده اند. در نتیجه فعالیتهای کمپین جهانی بایکوت و تحریم اسرائیل و عدم سرمایه گذاری در آن و یکی از مشهورترین نمایندگان و سخنگویانش، راجر واترز، خواننده، ترانه‌سرا، گیتاریست و آهنگساز بریتانیایی، در سپتامبر گذشته هنرمندان بسیاری از شرکت در فستیوال موزیک "متئور" صرفنظر کردند.

چندی پیش، عده‌ای از هنرمندان بین المللی و از جمله راجر واترز، با ارسال نامه‌ای خواستار بایکوت برگزاری مسابقه یوروویژن در سرزمین های اشغالی فلسطین شدند.

در این نامه آمده است: «تا زمانی که فلسطینیان به آزادی، عدالت و حقوق برابر دست نیافته باشند، نمی‌بایست رفتاری عادی با دولت اسرائیل در پیش گرفت.»

پایان پیام/42

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همخوانی استودیویی قرآن کریم تازه‌ترین اثر گروه تواشیح تسنیم