تشدید اختلافات فرقه ای در لبنان / وقتی مسلمانان حق خرید خانه هم ندارند


تشدید اختلافات فرقه ای در لبنان / وقتی مسلمانان حق خرید خانه هم ندارند

اختلافات فرقه ای در لبنان که یک بار منجر به جنگ داخلی 15 ساله در این کشور و کشته شدن بیش از 100 هزار نفر شد حالا کار را به جایی رسانده است که حتی مسلمانان در برخی از شهرها از خریدن و یا اجاره املاک و مستغلات منع می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «660citynews»،اختلافات فرقه ای در لبنان که یک بار منجر به جنگ داخلی 15 ساله در این کشور و کشته شدن بیش از 100 هزار نفر شد حالا کار را به جایی رسانده است که حتی مسلمانان در برخی از شهرها از خریدن و یا اجاره املاک و مستغلات منع می شوند.

«پیر ابی صعب»،یک روزنامه نگار و منتقد لبنانی در این باره می گوید: «اینجا مردمی هستند که با نگرانی و ترس زندگی می کنند و احساس می کنند که در معرض تهدید قرار دارند و این معضل تنها از طریق سیاست های دولتی برای حق برابری شهروندان امکان پذیر است.»

«هدات»،یکی از شهرهای لبنان است که شاهد گسترش اختلاف فرقه ای و ورود این اختلافات به زندگی های عادی مردم است.

«محمد عواد» و همسرش که هر دو مسلمان هستند اخیرا آپارتمانی را به صورت آنلاین برای اجاره در این شهر که در جنوب شرقی لبنان قرار دارد،پیدا کردند.

این روزنامه نگار 27 ساله با شماره صاحبخانه تماس گرفت و از او خواست تا به آنها اجازه بدهد نگاهی به این خانه بیندازند اما با این پاسخ مواجه شد که مسلمانان حق ندارند در این شهر ساکن شوند.

صاحبخانه به عواد گفت که نمی تواند به هیچ فرقه دیگری،هانه اجاره بدهد چرا که مسئولان این شهر سال ها پیش دستوراتی صادر کرده بودند مبنی بر اینکه تنها مسیحیان اجازه خرید و یا اجازه ملک در این شهر را دارند.

هدات تنها منطقه ای است که چنین ممنوعیت هایی در آن به طور عمومی اعلام شده است.

مقامات محلی در مناطق مسیحی نشین در مرکز ،شرق و جنوب لبنان هم چنین ممنوعیت هایی را به شیوه های مختلف اعمال کرده اند.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وبینار بین‌المللی مسئله غدیر از منظر مذاهب اسلامی برگزار می شود