30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)


باشگاه استقلال یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین تیمهای ایران است به همین مناسبت 30 چهره تاثیرگذار تاریخ این باشگاه مرور شده است.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

وبسایت رسمی برنامه نود - باشگاه استقلال یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین تیمهای ایران است به همین مناسبت ۳۰ چهره تاثیرگذار تاریخ این باشگاه مرور شده است.

به گزارش وب سایت نود، پس از بررسی ۳۰ چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه پرسپولیس، این بار نوبت دیگر باشگاه تاریخ‌ساز و پرهوادار ایران است که چهره‌های برجسته و تاثیرگذار آن مرور شود.در دومین بخش این بررسی، ده چهره دیگر تاثیرگذار تاریخ این باشگاه بررسی شده است.

20-رضا حسن زاده

رضا حسن‌زاده تنها بازیکن تاریخ ایران است که سابقه حضور در 3 فینال باشگاهی آسیا را دارد که هر 3 با استقلال بوده که حاصل آن 2 نایب قهرمانی و یک قهرمانی بوده است.این بازیکن، حتی در فینالی که منجر به دومین قهرمانی استقلال در آسیا شد گلزنی کرد.علاوه بر افتخارات آسیایی، این مدافع مستحکم، 3 بار قهرمانی ایران را به دست آورده است و یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

19-عبدالصمد مرفاوی

عبدالصمد مرفاوی مهاجم بلند بالا و غیرقابل مهار استقلال در اواخر دهه 60 و اویل دهه 70 بود.این بازیکن قدرت سرزنی بی‌نظیر داشت و در فینالی که منجر به قهرمانی استقلال در آسیا شد گل قهرمانی را به ثمر رساند و با 4 گل آقای گل مسابقات شد.مرفاوی گل قهرمانی استقلال در فینال لیگ قدس برابر پرسپولیس را نیز به ثمر رساند.در آغاز مربیگری قلعه نویی در استقلال، مرفاوی در کادرفنی حضور داشت و قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد ولی در دو مقطعی که سرمربی استقلال بود توفیقی نداشت.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

18-جعفر مختاری‌فر

جعفر مختاری‌فر بازیکن فوق‌العاده تکنیکی استقلال در دهه 60 بود او نقش به سزایی در قهرمانی استقلال و نایب قهرمانی استقلال در آسیا داشت.از جمله گلهای معروف او می‌توان به گل او در دربی سال 67 اشاره کرد.او در اواخر دوران بازیگری خود دچار یک مصدومیت شدید شد.مختاری‌فر با استقلال 3 بار قهرمان تهران و یک نوبت قهرمان لیگ شده است.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

17-غلامرضا عنایتی

غلامرضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، بیشترین گل خود را در این مسابقات با پیراهن استقلال به ثمر رسانده است.رضای آقای گل در لیگ برتر 59 گل برای استقلال به ثمر رساند و 2 بار آقای گل لیگ شد.عنایتی در 3 مقطع در استقلال حضور داشت و در لیگ پنجم به همراه این تیم قهرمان شد.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

16-جواد زرینچه

جواد زرینچه در سنین جوانی یک دفاع راست غیرقابل مهار بود و در دهه 60 جناح چپ حریفان جولانگاه نفوذها و سانترهای این بازیکن بود.این بازیکن در سالهای پایانی بازیگری به دفاع آخر رفت و در آنجا هم مهره قابل اتکای استقلال محسوب می‌شد.او 3 بار با استقلال قهرمان لیگ و 2 نوبت قهرمان جام حذفی را به دست آورد.زرینچه سابقه حضور در کادرفنی استقلال و سرمربیگری موقت این تیم را دارد.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

15-پرویز مظلومی

این بازیکن در اوسط دهه 50 و در دهه 60 در خط حمله استقلال بازی کرد و به همراه این تیم دو بار قهرمان جام باشگاههای تهران شد و گلهای زیادی به ثمر رساند که مهمترین آن در دربی سال 62 در پرتماشاگرترین روز تاریخ استادیوم آزادی رقم خورد.پرویز مظلومی پس از پایان دوران بازیگری در کادر فنی استقلال در کنار منصورپورحیدری حضور داشت و قهرمانی ایران و آسیا را تجربه کرد.مظلومی در 2 مقطع سرمربی استقلال بود که یک قهرمانی جام حذفی برای این تیم به ارمغان آورد.اما مهمترین شهرت مظلومی، خلق عدد 4 برای آبی‌پوشان است که توانست در 4 دربی پیاپی لیگ و حذفی، پرسپولیس رقیب دیرینه خود را شکست دهد.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

14-زدارکو رایکوف

هرچند که مربیان بزرگ و موفق زیادی در تاریخ استقلال مربیگری کرده‌اند اما زدارکو رایکوف یک مربی متمایز محسوب می‌شود.این مربی پس از حضور در تیم ملی، استقلال را با فوتبال روز و مدرن دنیا آشنا کرد.بسیاری از پیشکسوتان فوتبال معتقدند فوتبال استقلال حتی فوتبال ایران را می‌توان به دو بخش قبل و بعد از رایکوف تقسیم کرد.او با استقلال دو قهرمانی ایران و یک قهرمانی آسیا بدست آورد.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

13- مهدی رحمتی

مهدی رحمتی یکی از موفق‌ترین دروازه‌بانهای تاریخ استقلال است.این دروازه‌بان رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است و بیشترین کلین‌شیت خود را با پیراهن استقلال ثبت کرده است.رحمتی در 3 مقطع در استقلال حضور داشته است که حاصل آن 2 قهرمانی در لیگ برتر و 2 قهرمانی در جام حذفی بوده است.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

12-هوادار

استقلال یکی از دو تیم پرطرفدار ایران محسوب می‌شود و هواداران به این تیم قدرت مضاعفی داده‌اند.جو بی‌نظیری که تماشاگران این تیم در ورزشگاهها ایجاد می‌کنند هر حریفی را از پای در میاورد و به درستی باید آنها را باید یار دوازدهم آبی‌پوشان قلمداد کرد.

علی حبیب‌نژاد معروف به سهراب بوقی یکی از معروفترین هوادار استقلال است.


30 چهره تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال (بخش دوم)

11-پرویز خسروانی

باشگاه دوچرخه‌سواران که بعدها به تاج تغییر نام پیدا کرد توسط پرویز خسروانی در مهر 1324 شکل گرفت.خسروانی در حالیکه تنها 23 سال داشت این باشگاه را تاسیس کرد و تا سال 1357 مدیر باشگاه بود.

60610

اختصاصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند