دولت و مجلس مقدمه دریافت عضو از مرگ مغزی بدون اجازه خانواده را تصویب کنند


دولت و مجلس مقدمه دریافت عضو از مرگ مغزی بدون اجازه خانواده را تصویب کنند

دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس از دولت و مجلس درخواست کرد که با نظر مساعد، موضوع دریافت عضو از افراد مبتلا به مرگ مغزی بدون نیاز به نظر مساعد خانواده فرد را تصویب کنند.

به گزارش ایسنا، معینی چهارشنبه 30 آبان در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده اهداکنندگان عضو در استان فارس، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سالانه تعداد زیادی از افراد براثر بیماری یا تصادف دچار مرگ مغزی می شوند اما تعداد اندکی از آنها اعضای خود را اهداء می کنند.

وی با اشاره به روند فزاینده تعداد افراد مبتلا به نارسایی های مزمن کلیوی نیازمند به پیوند کلیه، گفت: اگر مانند بسیاری از کشورها، برداشت عضو از افراد مبتلا به مرگ مغزی، با اجازه دولت امکان پذیر باشد، موضوع خرید و فروش کلیه نیز از بین خواهد رفت و نیاز بیماران مرتفع می شود.

معینی با بیان اینکه تنها در شیراز بیش از 2200 نفر بیمار دیالیزی وجود دارد، گفت: در استان فارس بالغ بر 8 هزار و 600 بیمار دیالیزی تحت پوشش این انجمن هستند.

او با تصریح اینکه هر روز روز بیماران کلیوی است، گفت: این بیماران افراد زجر کشیده ای هستند که هر لحظه انتظار مرگ می کشند و تنها راه علاج آنان پیوند کلیه است.

معینی شیراز را قطب پیوند عضو در کشور و منطقه دانست و با بیان اینکه امسال هم برای ششمین سال پیاپی در پیوند کلیه، کبد و پانکراس، مقام اول را کسب کرده ایم، گفت: یکی دیگر از مشکلات بیماران کلیوی، نیاز به حمایت های مالی است؛ اکثر قریب به اتفاق بیماران کلیوی به لحاظ مالی نیاز به حمایت دارند.

او ادامه داد: فردی که هر هفته 3 تا 4 بار دیالیز می شود، تمام زندگیش را در مسیر درمان بیماری هزینه کرده و نیازمند مساعدت و یاری است.

معینی گفت: بسیاری از بیماران دیالیزی دریافت کننده خدمات در شیراز، ساکنان سایر استان های کشور هستند؛ این افراد به دلیل اینکه باید روزانه دیالیز شوند، مجبور به اقامت در شیراز می شوند، بنابراین نیاز شدیدی به مکانی برای اقامت این خانواده ها هستیم.

دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس از خیران دعوت کرد که برای تامین مکان اسکان این بیماران انجمن را یاری دهند.

معینی خاطرنشان کرد که از سال 76 بخش پیوند عضو در شیراز راه اندازی شده و اکنون یک بیمارستان مجهز این کار فوق تخصصی را انجام می دهد، یادآور شد که طی این سال ها حدود چهار و 600 پیوند کبد، چهار هزار و 250 پیوند کلیه و 150 پیوند پانکرانس انجام شده است.

دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون 137 پیوند کلیه، 277 پیوند کبد، دو پیوند پانکرانس و 10 پیوند کلیه پانکراس با هم در شیراز انجام شده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسافران نوروزی -باغ ارم شیراز