بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران


در این مطلب قصد داریم بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کابران سایت را معرفی کنیم. در طول این سال ها بر اساس تجربه و بازدید کاربران از جاهای دیدنی تهران و نظرات و بازخوردهای آنها توانستیم 10 مورد از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران را در لیست زیر به شما معرفی […] نوشته بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران اولین بار در جاهای دیدنی...

در این مطلب قصد داریم بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کابران سایت را معرفی کنیم. در طول این سال ها بر اساس تجربه و بازدید کاربران از جاهای دیدنی تهران و نظرات و بازخوردهای آنها توانستیم 10 مورد از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران را در لیست زیر به شما معرفی کنیم. بدیهی است که این نظرات همه نبوده و شما نیز می توانید نظر خود را درباره جاذبه های گردشگردی تهران بیان کنید. مکان های گردشگری و دیدنی تهران در تمام فصول سال رنگ و بوی مخصوص آن فصل را داشته و چشم هر بیننده ای را نوازش می کند. به همین دلیل در تمام فصول سال گردشگران داخلی و خارجی از این اماکن دیدنی و گردشگری تهران بازدید می کنند.

بازار تجریش تهران :
بازار تجریش در شمال شهر تهران و در نزدیکی میدانی به همین نام قرار دارد. این بازار از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دسترسی دارد. بازار تجریش از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری که‌ حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند.این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند. بازار تجریش مثل بازارهای سنتی دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل شده‌. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌‌بار است. بازار تجریش مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده و نکته جالب اینکه نام مغازه‌ها با کاشی‌کاری بر سر در آنها حک شده است. این کاشی‌کاری و مشبک‌کاری‌ها زیبایی خاصی را به بازار داده است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

پربازدیدترین ها:

پل طبیعت تهران :
پل طبیعت یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. درطول پل فضاهایی با عملکردهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که به عنوان مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را به دست می‌دهد. پل طبیعت بخشی از پروژه ساخت ۷ پل عابر پیاده در اراضی عباس‌آباد، شامل پل‌های ابریشم است و در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط برجسته تهران یاد کرد. این پل توسط شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا طراحی شده است که نظارت بر ساخت آن نیز بر عهده همین شرکت بوده است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

باغ پرندگان تهران :

از جاذبه ها ی گردشگری تهران , باغ پرندگان تهران با مساحت 23 هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد. این باغ در اردیبهشت ماه سال 1392 خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر 57 گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند. باغ پرندگان دارای نظم و پاکیزگی قابل توجهی بوده و تمام فضای آن گل‌کاری شده است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

برج میلاد تهران :
برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

کاخ بهارستان تهران :
کاخ بهارستان یا عمارت مجلس شورای ملی در تهران میدان بهارستان واقع است. کاخ بهارستان از نظر معماری مظهر سبک معماری محکم و استوار با ترکیبی از سنت و تجدد در ارگ حکومتی تهران بوده است‌. میرزا حسین‌خان سپهسالار قزوینی در سال 1289 قمری تصمیم به ساخت عمارت‌های بزرگ از جمله کاخ بهارستان در اراضی بهارستان گرفت. وی به فکر تغییر سیمای شهر تهران بود. مهمترین این ساختمان ها، عمارت بهارستان یا کاخ بهارستان محل زندگی سپهسالار بود.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر تهران :
دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) در شمال‌غرب شهر تهران و در منطقه 22 شهرداری این شهر قرار دارد. این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران محدود می‌باشد. سابقه طرح ساخت دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) به نخستین طرح جامع تهران که پیش از انقلاب اسلامی و در سال 1347 تدوین شد، بازمی‌گردد.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

پارک ملت تهران :
پارک ملت با 34 هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران محسوب می شود که طراحی پارک نامنظم را، به سبک پارک های انگلیسی، شخصی به نام پوسن Posen انجام داده است. سطح ورودی بوستان ملت سیقلی است که این نوع کف محلی مناسب برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی است که همین موضوع باعث ورود افراد علاقه‌مند به این دو رشته به این بوستان می‌شود. در روبروی این سینما پردیس سینمایی ملت واقع شده است که دارای سازه‌ای بسیار جالب می‌باشد و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این سینما دارای حدود ۴ الی ۵ سالن می‌باشد. این یکی از اماکانات خوب این سینما است چون که انتخاب فیلم مورد نظر شما را برایتان راحت می‌کند. ودر کنار آن نیز می‌توانید از فضای پارک لذت ببرید.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

روستای برگ جهان تهران :
برگ جهان روستایی زیبا و دیدنی در تهران! برگ جهان را در پاییز ببینید.روستایی زیبا نزدیک تهران که خوراک یک سفر یک روزه برای تعطیلات آخر هفته است. تنفس هوای پاک و دیدن آسمان آبی غنیمتی است که شما می توانید طی مدت یک ساعت و در فاصله حدود 50 کیلومتری هر کجای اطراف تهران به آن برسید. آب و هوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. البته درست است که هوای روستا در پاییز سرد است، اما دیدن این روستا را در پاییز به شما توصیه می‌کنیم. زیبا‌ترین مناظر ممکن را در پاییز برگ جهان می‌بینید نه تابستان و بهار. درختان روستا در این فصل ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه‌ای می‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان می‌کنند. اما رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

تئاتر شهر تهران :
مجموعه تئاترشهر هشتم بهمن ماه سال 1351 تاسیس شد. این مکان قبلا یکی از تفرجگاه های مردم تهران بوده است ؛ البته در این فضا ساختمانی معروف به «مهمانخانه بلدیه (کافه شهرداری)» در آن قرار داشت که در سال 1309 ساخته شده بود و گاهی گروه های شعبده باز و سیرک بازان، در فضای باز اطراف این مهمانخانه به اجرای برنامه می پرداختند. مجموعه تئاتر شهر که ساختمان مدور آن یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود، در حالی یکی از مهم ترین مجموعه های تئاتری ایران است. نمای گنبد نیم مدور بام و ستون های قرینه اطراف آن از دور چون خیمه ای بر محوطه سنگ فرش گسترده پارک دانشجو قوام یافته چنانکه یادآور تابلوی تکیه دولت اثر کمال الملک می نمایاند. از نظر بافت ظاهری بنا، ساختما آن شبیه برج طغرل در شهر ری به نظر می رسد. دیوار بیرونی، ترکیب انتزاعی و زیبای کاشی فیروزه ای و سبز و آجر به شکل برجسته، یادآور نشانه های معماری دوره ایلخانیان است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

امامزاده داود تهران :
امام زاده داوود یکی از مشهورترین امام زاده های اطراف تهران است که در کوهستان های شمال غربی تهران واقع شده است. این بنا در 15 کیلومتری فرحزاد قرار داشته و از لحاظ جغرافیایی منطقه ای سردسیر است. بیشتر شهرت امام زاده داوود به خاطر مسیر منتهی به امام زاده است که از میان دره های زیبا و سرسبز می گذرد و در تمام فصول، به خصوص در ایام خنک سال مسافران و گردشگران بسیاری از این مناظر دیدن می کنند. در فصول سرد سال؛ برف بسیار سنگینی در این منطقه می بارد که تقریبا امکان زیارت از این مسیر را ناممکن می سازد. علاوه بر برف عمیق، وجود دره های خطرناک و بهمن گیر، خود عاملی برای جلوگیری از تردد زمستانه در این منطقه است. وجود حیوانات وحشی نیز به دلیل متروک بودن جاده کمی خطرناک به نظر می رسد.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

اگر علاقمند هستید بیش از 600 جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی و تفریحی تهران را ببینید و بشناسید می توانید روی لینک جاهای دیدنی تهران کلیک کنید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای باغ خواص ورامین