لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش خرید دارد؟


لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش خرید دارد؟

رپورتاژ: شرکت‌های خودرو سازی چینی در سال‌های اخیر مدام در حال تلاش هستند تا از رقبای دیگر عقب نمانند. ظاهر خودروها را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند به سلیقه‌ی مشتری نزدیک شوند. در سال 2014 شرکت لیفان گل سرسبد محصولات خودش را به بازار عرضه کرد. سدان لوکس متوسطی به نام لیفان 820 که از... نوشته لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش...

رپورتاژ: شرکت‌های خودرو سازی چینی در سال‌های اخیر مدام در حال تلاش هستند تا از رقبای دیگر عقب نمانند. ظاهر خودروها را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند به سلیقه‌ی مشتری نزدیک شوند.

لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش خرید دارد؟
در سال ۲۰۱۴ شرکت لیفان گل سرسبد محصولات خودش را به بازار عرضه کرد. سدان لوکس متوسطی به نام لیفان ۸۲۰ که از تمام محصولات قبلی در کلاس خورویی سدان، بزرگ‌تر، شیک‌تر و آپشن‌دارتر بود. کرمان موتور مدلی از این خودرو که پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری داشت و قوی‌تر از مدل دیگر بود را در سال ۱۳۹۴ وارد ایران کرد. حجم موتور این خودرو ۲۳۷۳ سی سی و حداکثر قدرت خروجی آن ۱۵۸اسب بخار در ۵۷ هزار دور در دقیقه است و گشتاور آن به ۲۲۱ نیوتون بر متر می‌رسد. اکنون عمر حضور لیفان ۸۲۰ در ایران به نیم دهه نیز نمی‌رسد، اما مزایا و معایب آن تا حدی برای مصرف کننده‌ها مشخص شده است. در ادامه نگاهی به نقاط قوت و ضعف و تغییرات قیمت خرید و فروش لیفان ۸۲۰ خواهیم داشت.

ظاهر و باطن
لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش خرید دارد؟
اگر با انواع خودروها آشنایی داشته باشید و ظاهر آنها را بشناسید، از هر سمتی که به لیفان ۸۲۰ نگاه کنید یاد یک خودرو خواهید افتاد. در ظاهر بی شباهت به تویوتا کمری نیست، خطوط پهلوهایش شبیه به هیوندا سوناتا است، از روبه‌رو تداعی‌ کننده‌ی فورد تاروس است؛‌ اما در مجموع با وجود تمام کپی‌برداری‌ها ظاهری جذاب دارد. فضای داخل کابین لیفان ۸۲۰ بزرگ است. صندوق عقب آن ۵۱۰ لیترحجم بار دارد. سرنشین عقب در این خودرو احساس کمبود جا نمی‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی؛ تجربه رانندگی با لیفان ۸۲۰
لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش خرید دارد؟
سانروف، کروز کنترل، موقعیت‌یاب با امکان اتصال گوشی اندروید، چراغ روشنایی روز، سنسور و دوربین دنده عقب، ترمز پدالی پارک، صندلی راننده ۶ حالته با قابلیت تنظیم متناسب با گودی کمر راننده، قفل کودک، استارت دکمه‌ای، کی‌لس، تهویه مطبوع اتوماتیک و… آپشن‌های این مدل از لیفان هستند. لیفان ۸۲۰ در بخش آپشن‌ها در رده‌ی خودروهای نیمه‌ لوکس قرار دارد. هر چند لیفان ۸۲۰ آپشن‌های زیادی دارد، اما کیفیت پایین متریال داخل کابین آن کمی ناامید کننده است و حس لوکس بودن ندارد. ۶ کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم پایداری الکترونیک ESP، سیستم کمکی ترمز BAS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ایمنی این خودرو را تامین می‌کنند. نتیجه‌ای از تست‌های ایمنی این خودرو منتشر نشده است؛‌ اما سیستم ترمز آن عملکرد بسیارخوبی دارد. لیفان مدعی است که گواهی فروش لیفان ۸۲۰ در ۱۸ کشور اروپایی را دارد. سواری نرم لیفان بزرگ‌ترین نقطه‌‌ی قوت آن در رانندگی است. راننده و سرنشین‌ها به دلیل طراحی خوب سیستم تعلیق در مسیرهای ناهموار ضربه‌ی زیادی از کابین دریافت نمی‌کنند. هندلینگ این خودرو مطلوب است. لیفان ۸۲۰ برای هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۸.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای سدانی با این ابعاد بهینه و مناسب است.

قیمت خرید و فروش
لوکس‌‌ترین سدان چینی در بازار ایران، آیا لیفان 820 ارزش خرید دارد؟
اواخر بهار امسال کرمان موتور قیمت فروش لیفان ۸۲۰ صفر را حدود ۱۱۰ میلیون تومان اعلام کرد. حالا در پاییز قیمت خرید لیفان کارکرده حدود ۱۰۰ میلیون تومان است و قیمت خرید لیفان ۸۲۰ نیز به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده است. در یک آگهی در سایت دیوار یک لیفان مدل سال ۱۳۹۵ با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۵۰ میلیون قیمت گذاری شده است. بازار خرید و فروش لیفان کارکرده برای تمامی مدل‌ها ضعف دارد، زیرا مصرف کننده‌ی ایرانی باور دارد که خرید خودروی چینی دست دوم به صرفه نیست. البته این باور درستی نیست، زیرا لیفان ۸۲۰ از نظر کیفی در جایگاه خوبی قرار دارد.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)