المپیاد سرنوشت


المپیاد سرنوشت

همدان - ایرنا - این روزها در حالی ماراتن جذاب و پرهیجان المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور را شاهد هستیم که دروازه ورود به عرصه های بین المللی را برای ورزشکاران نخبه و مستعد مهیا ساخته است.

المپیاد استعدادهای برتر بدون تردید تصمیمی تاریخی از وزارت ورزش و جوانان در راستای شکوفایی نخبه های ورزشی به شمار می رود که می تواند سرآغازی برای پرورش آنها در مسیر افتخارآفرینی در عرصه های بین المللی به ویژه المپیک باشد.
این المپیاد از 29 آبان لغایت 9 آذرماه امسال در 68 رشته ورزشی شامل 29 رشته زنان و 39 رشته ورزشی مردان جریان دارد و صدها نخبه ورزش کشور در این آوردگاه رده سنی نونهالان و نوجوانان برای رسیدن به جمع بهترین ها تلاش می کنند.
بسیاری از کارشناسان خبره ورزشی نیز این اقدام وزارت ورزش و جوانان را مورد تمجید قرار داده و مسیری درست برای انتخاب استعدادهای برتر ارزیابی می کنند.
در واقع آینده نگری وزارت ورزش و جوانان در پشتوانه سازی تیم های ملی می تواند مسیر موفقیت روزافزون ورزش کشور در میادین مهم بین المللی را تضمین کند.
البته در گذشته نیز شاهد برگزاری المپیاد ورزشی ایرانیان بودیم که دوام چندانی پیدا نکرد و نتوانست به عنوان یک طرح دائمی تدوین و به اجرا گذاشته شود.
حالا با گذشت سال ها و با وجود شرایط اقتصادی و مالی محدود در وزارت ورزش و جوانان، المپیاد استعدادهای برتر به اجرا در آمد تا بارقه های امید برای فردایی بهتر در ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور باشد.
اقدامی که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان از آن با عنوان «حرکت استادیاری» نام می برد و فرصت طلایی برای آینده سازی تیم های ملی می داند.
امروزه ثمره استعدادیابی در رشته های مختلف ورزشی نشان از اهمیت پرداختن به این طرح مهم می دهد و بدون تردید مدال برنز سعیدرضا کیخا عضو تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در مسابقات جام جهانی کوتبوس آلمان حاصل همین طرح است.
بنابراین بازگشایی المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور دروازه طلایی برای نخبه های ورزش به شمار می رود که توانایی رسیدن به میادین بین المللی و کسب افتخار برای ایران اسلامی را دارند.
این المپیاد با شعار «ورزش، دوستی و آینده بهتر» و با مشارکت فدراسیون های ورزشی و در رشته های مختلف پسران و دختران در استان های مختلف برگزار می شود که به قطع نتایج بسیار مثبتی را در کشف ورزشکاران مستعد خواهد داشت.
افق تفکر برنامه ریزان المپیاد استعدادهای برتر حضوری موثر در المپیک 2022 جوانان در کشور سنگال است و فرصت موجود می تواند به شناسایی و پرورش نخبه ها کمک شایانی کند.
از سوی دیگر وزارت ورزش درصدد است تا دوره دوم این المپیاد را تابستان سال آینده برگزار کند که نویدبخش استمرار طرح در راستایی شکوفایی گسترده در رشته های مختلف ورزشی در رده پایه خواهد بود.
اگرچه بودند استان هایی که در رشته های مختلف ورزشی این المپیاد نماینده ای اعزام نکردند اما استقبال از المپیاد بسیار امیدوار کننده بوده و می تواند شروع بسیار خوبی برای دوره های آینده باشد.
المپیادی فارغ از رقابت کاذب و جنجالی، در محیطی شاد و پرهیجان و با نگرش امیدوارکننده برای رسیدن به قله های افتخار جهانی برگزار می شود و شرکت کنندگان در آن سرنوشت خود را بر اساس توان، استعداد و اراده در مسیر ورزش حرفه ای و قهرمانی محک می زنند.
گزارش از: میثم ناصرنژاد
7520/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه