دانشگاه‌های کشور در حوزه کیفیت آموزش به بازنگری نیاز دارند


دانشگاه‌های کشور در حوزه کیفیت آموزش به بازنگری نیاز دارند

شیراز-ایرنا- رئیس جدید دانشگاه صنعتی شیراز گفت: دانشگاه صنعتی و تمام دانشگاه‌های کشور در حوزه کیفیت آموزش به بازنگری جدی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا محمد مهدی علویان مهر، چهارشنبه در آیینی که برای معارفه او با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی دانشجویان اظهار داشت: توجه به موضوع اشتغال دانشجویان و تقویت همکاری های صنعت و دانشگاه نیز از مسایلی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی ادامه داد: رشته‌های تحصیلی امروز متناسب با بازار کار نیست، از این رو سرفصل دروس باید اصلاح شود چرا که مشکلات اشتغال به این مساله باز می‌گردد.
علویان مهر در مورد جذب دانشجویان خارجی، بیان داشت: برای انجام این کار با زمینه‌سازی‌ برای راه‌اندازی پردیس بین‌الملل، برای تحقق این مهم گام برمی‌داریم و امیدواریم بتوانیم به سوی یک دانشگاه جامع محور حرکت کنیم.
وی، تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه را از طریق توسعه آموزش‌های آزاد پردیس بین الملل، آموزش‌های مجازی و قرارداد‌های اعتباری با صنعت میسر دانست.
علویان مهر در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به توسعه مراکز رشد دانشگاهی با همکاری پارک علم و فناوری، فعال کردن بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام پژوهش‌های مساله محور و نیز راه‌اندازی شعب خارج از کشور با محوریت کشور‌های منطقه را در زمره برنامه‌های مهم خود بیان کرد.

** بخشی از دانشگاه صنعتی شیراز به صدرا منتقل می شود
رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شیراز هم در این آیین با بیان اینکه این دانشگاه در سال 83 خورشیدی به صورت رسمی تاسیس شد، گفت: هم اینک 10 دانشکده مصوب دانشکده‌های گروه فنی و مهندسی و سه دانشکده گروه علوم پایه در دانشگاه صنعتی شیراز فعال است.
جلیل مقدسی، تعداد دانشجویان این دانشگاه را یک هزار و 700 نفر برشمرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 500 دانشجو فعال اند و 200 نفر نیز دانش آموخته شده‌اند که هنوز مدرک خود را دریافت نکرده‌اند.
وی ادامه داد: بیش از 70 درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل‌ هستند چرا که از ابتدا این دانشگاه به صورت یک مجموعه پژوهش‌ محور آغاز به کار کرد.
مقدسی، با اشاره به استفاده از نیرو‌های نخبه در هیات علمی این دانشگاه بیان داشت: اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی در زمره بهترین استادان کشور در حوزه‌های مختلف علمی اند که تنها براساس ضابطه مشغول به کار شده‌اند.
رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شیراز، رتبه این دانشگاه را بر اساس آخرین آمار پایگاه علم ‌سنجی تایمز، 600 تا 800 در میان دانشگاه‌های جهان عنوان کرد و گفت: رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های حوزه مهندسی و فناوری جهان نیز 501 تا 600 است.
وی با اشاره به ساخت 60هزار متر مربع فضا از آغاز تاسیس این دانشگاه تا کنون گفت: از این میزان نزدیک به 30 هزار متر مربع ساختمان با بودجه دولتی ساخته شده است و 30 هزار مترمربع دیگر نیز در حال تحویل است.
مقدسی افزود: 120هکتار زمین نیز در شهر صدرا در اختیار دانشگاه صنعتی شیراز قرار گرفته است که به زودی بخشی از دانشگاه به این مکان منتقل خواهد شد.
حجت الاسلام محمد شریفانی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان فارس هم در این آیین با بیان اینکه نیکنامی در عرصه خدمت مهمترین چیز است، گفت: چهره ارزشمندی همچون جلیل مقدسی، شخصیتی متعادل، توانمند، پیگیر و بی ‌تکلف است و همه اینها نشان‌دهنده ارزش و توانی بلند برای یک مدیر موفق است و نظام از تجربیات این افراد در عرصه‌های دیگر استفاده خواهد کرد.
در این آیین، محمد مهدی علویان مهر به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شیراز معرفی و از خدمات جلیل مقدسی، رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد.
7375 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک