معاون وزیر کشور از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر بازدید کرد


معاون وزیر کشور از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر بازدید کرد

زاهدان - ایرنا - بابک دین پرست معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور امروز/پنجشنبه/ از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و مناطق روستایی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا بابک دین پرست در ادامه حضور میدانی خود در سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه وارد شهرستان ایرانشهر شد و مورد استقبال گرم فرماندار، مسئولان، علما و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.
وی ضمن بازدید از روستاهای کلیری، سور جهان و نوک آباد زردکو از توابع بخش‌ مرکزی و کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را تدوین سند جامع توسعه این استان و ارائه گزارش به رئیس جمهوری اعلام و گفت: در این سفر مصوبات قبلی سفر های گذشته مقامات کشور به شهرستان‌های مختلف این منطقه بررسی و پروژه های نیمه تمام پیگیری می شود.
وی همچنین فعال کردن و رونق بخشیدن به پروژه‌های عمرانی، کشاورزی، اشتغالزایی و تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان را از دیگر اهداف سفر خود به این استان عنوان کرد.
دین پرست خشک شدن قنوات، آب آشامیدنی روستایی، افت ولتاژ برق، راه روستایی و بیکاری را از عمده خواسته های روستاییان جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر هم به ظرفیت و قابلیت های این شهرستان در بخش های کشاورزی، معدنی و گردشگری پرداخت و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده ای در منطقه صورت گرفته اما با توجه به عمق محرومیت هنوز نیاز به توجه بیشتری است.
نبی بخش داودی افزود: ایرانشهر در قلب بلوچستان واقع شده و دارای قابلیت های بالقوه در بخش‌های مختلف است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور چهارشنبه شب پس از بازدید از مناطق مختلف مرزی سراوان در نشست شورای اداری این شهرستان حضور یافت و برای توسعه منطقه تصمیماتی جهت پیگیری و اطلاع به رئیس جمهوری مصوب شد.
دین پرست در این نشست اظهار داشت: موضوع تخصیص اعتبار به منظور ساخت بدون وقفه سد ماشکید سفلی از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: پیگیری ایجاد بازارچه مرزی جدید در حوزه شهرستان سراوان و بهبود وضعیت خدمات رسانی و ایجاد امکانات رفاهی در بازارچه های فعلی را از طریق شورای ساماندهی مبادلات مرزی پیگیری خواهیم کرد.
معاون وزیرکشور گفت: تلاش می کنیم مشکلات فعلی بازارچه کوهک سراوان در مدت 10 روز آینده حل شود‌.
وی افزود: برای کنترل قاچاق و کدینگ کارت های سوخت حوزه سراوان بایستی راه حل مناسبی اندیشیده شود.
دین پرست خاطرنشان کرد: مستندات تبدیل مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه آماده شده و به استحضار رئیس جمهوری می رسد‌.
وی پیرامون ساخت جایگاه ذخیره سوخت در سراوان نیز گفت: با توجه به ضرورت و نیاز شهرستان این مساله امکان سنجی شود.
معاون وزیر کشور گفت: موضوع آبهای زیرزمینی دشت تهلاب، با مسئولیت شرکت سهامی آب منطقه ای سراوان به صورت علمی و کارشناسی مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته و نتیجه مطالعات به وزارت کشور اعلام شود.
وی بیان کرد: موضوع پی گیری ایجاد مرز رسمی در کوهک، تقویت و توسعه گمرک سراوان و افزایش نیروی انسانی گمرک نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.
دین پرست افزود: تامین اعتبار برای مرمت قنوات منطقه به عنوان یک موضوع جدی برای کاهش مشکلات کم آبی منطقه پیگیری می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به منظور پیگیری مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان و زمینه ‌سازی تنظیم سند توسعه جنوب آن، به این استان سفر کرده است.
7314**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا