موارد ایمنی در گذرگاه های راه آهن آذربایجان رعایت شده است


موارد ایمنی در گذرگاه های راه آهن آذربایجان رعایت شده است

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: کلیه موارد ایمنی مندرج در قانون در گذرگاه های ریلی حوزه استحفاظی این اداره کل رعایت شده است.

شاپور ارصلانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این گذرگاه ها موارد ایمنی مانند تابلوی رسیدن به راه آهن و سرعت گیر برای هشدار به رانندگان خودروها وجود دارد و برای جلوگیری از بروز حادثه نیاز است این موارد رعایت شود.
وی با بیان اینکه سه مدل گذرگاه همسطح در مسیر ریلی وجود دارد، اظهار داشت: در گذرگاه مجاز با راه بند در مناطق پرتردد، مامور راهدار مستقر در آن وظیفه کنترل عبور خودروها را هنگام عبور قطار بر عهده دارد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: در گذرگاه های مجاز بدون راه بند و گذرگاه های غیرمجاز نیز با وجود مستقر نبودن مامور راهدار، حق تقدم با قطار بوده و در آن ها موارد ایمنی کاملا رعایت شده است.
ارصلانی با اشاره به حادثه چند روز گذشته برخورد قطار با پژو 206 در حوالی روستای « شیخ حسن» در محور تبریز - آذرشهر، ادامه داد: این گذرگاه از نوع گذرگاه های مجاز بدون راه بند بوده که موارد ایمنی مانند تابلو هشدار و سرعت گیر در آن رعایت شده است.
وی با بیان اینکه برای ایمن تر کردن گذرگاه های ریلی باید در این محل ها تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود، گفت: احداث این تقاطع ها نیاز به اعتبار ویژه دارد و با توجه به گستردگی شبکه ریلی و محدودیت اعتبار راه آهن، این اعتبار باید از محل اعتبارهای استانی تامین شود.
ارصلانی افزود: هم اکنون در حوزه استحفاظی راه آهن آذربایجان حدود 21 گذرگاه مجاز با مستحفظ، 27 گذرگاه همسطح بدون راه بند و 187 تقاطع غیر همسطح وجود دارد.
وی با بیان اینکه خط ترمز قطارها از 700 تا یک هزار و 500 متر است و هیچ گونه امکان برای توقف سریع آن ها وجود ندارد از رانندگان خواست برای جلوگیری از بروز حوادث ریلی حق تقدم عبور قطار را در گذرگاه های مختلف رعایت کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
8023/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب