نماینده مجلس: استیضاح ظریف به نفع کشور و نظام نیست


نماینده مجلس: استیضاح ظریف به نفع کشور و نظام نیست

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون پاسخگویی مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: تضعیف کارگزاران سیاست خارجی به ویژه ظریف خواسته آمریکا است، بنابراین استیضاح او به نفع کشور و نظام نیست.

علی بختیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره استیضاح وزیر امورخارجه، افزود: به طور قطع تقویت دستگاه دیپلماسی در شرایط کنونی که آمریکایی ها به دنبال ایجاد شکاف بین بخش های مختلف کشور هستند، منافع کشور را تامین می کند.
وی ادامه داد: آنها بدنبال خدشه دار کردن همبستگی، انسجام و وحدت کشور و نظام هستند، خواست آمریکایی ها این است که به چنین شیوه هایی دست پیدا کنند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار به موضوع وجود پولشویی در کشور اشاره کرد و گفت: صحبت هایی که آقای ظریف در باب مساله پولشویی داشت، واقعیت هایی است که نمی توان کتمان کرد.
رییس فراکسیون پاسخگویی مجلس افزود: ما باید بخواهیم که همه با مردم شفاف صحبت کنند و واقعیت جامعه را بگویند که بتوانیم برای هریک از مسایل راه کار پیدا کنیم.
بختیار ادامه داد: اگر براساس واقعیت تصمیم نگیریم، نمی توانیم مسایلی را که سالها با آن دست به گریبان هستیم رفع کنیم، بنابراین آقای ظریف در واقع به طور شفاف این مسایل را مطرح کرد.
این نماینده مجلس یادآور شد: یکی از موضوعاتی که می تواند ما را به سمت نظام شفاف پولی، بانکی، گمرکی و مالیاتی پیش ببرد، نهادینه کردن شفافیت در داخل است، اگر بتوانیم این سامانه ها را شفاف کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم حتما اثری بالاتر از برخوردهای قهری خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه گذشته به هیات رییسه مجلس ارائه شد و قرار است روز یکشنبه این هفته در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شود.
سیام**1058


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟