روسیه کمک بسیاری در مبارزه با تروریسم کرده است


روسیه کمک بسیاری در مبارزه با تروریسم کرده است

رئیس جمهور روسیه: باید بگویم روسیه بیش از هر کشور دیگری کمک بسیاری در مبارزه با تروریسم کرده است.

روسیه کمک بسیاری در مبارزه با تروریسم کرده استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین در نشست خبری در حاشیه اجلاس گروه بیست در آرژانتین پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی که پرسید رئیس جدید ستاد ارتش انگلیس گفت تهدید کشور شما برای امنیت ملی انگلیس بیشتر از تهدید گروه های افراطی اسلامگرا است. آیا شما موافق هستید؟ گفت: وقتی که آنها چنین حرف هایی می زنند و ما را با دیگران مقایسه می کنند و روسیه را در کنار گروه های تروریستی و دیگران قرار می دهند، باید کسانی که می بینند، قضاوت کنند.
وی افزود درباره تروریسم نیز باید بگویم روسیه بیش از هر کشور دیگری کمک بسیاری در مبارزه با تروریسم کرده است و چنین اظهاراتی ریشه در سیاستمدارانی دارد که تلاش می کنند نشان دهند چقدر در این زمینه موضع سختی دارند اما در حقیقت این کار را برای رسیدن به امتیازات سیاسی بیشتر انجام می دهند. انگلیس شریک مهمی برای روسیه است و ما امیدواریم روزی برسد که بتوانیم بر مشکلات پیش روی روابط مان غلبه کنیم و همکاری مثبت داشته باشیم و امیدوارم هر چه سریعتر این اتفاق روی دهد.
خبرنگاری با اشاره به دیدارهای روز گذشته پوتین از جمله با مکرون پرسید آیا توانستید همکاران خود را قانع کنید که این اتفاقات به خاطر اقدامات تحریک آمیز اوکراین افتاده است؟ پاسخ آنها چه بود؟
رئیس جمهور روسیه گفت: آنها آرام بودند و نمی دانم که توانستم آنها را قانع کنم یا خیر. شما باید از آنها در این زمینه بپرسید اما ما موضع خود را در این زمینه بیان کردیم و این فقط موضع ما نیست. ما کل رویداد را بیان کردیم و گفتم که چگونه شما می توانید به این مسئله اعتراض کنید در حالی که قانون کشتیرانی به وضوح می گوید این کشتی ها به صورت مخفیانه وارد مرزهای آبی ما شدند و مخفیانه به سمت تنگه کرچ رفتند. این طرح خوبی برای تحریک بود. شما می توانید این را در اسناد و شهادت چند نفر دیگر ببینید. من نمی دانم که توانسته ام آنها را قانع کنم یا خیر. شما می دانید که هیچ کس در اوکراین حکومت نظامی اعلام نکرد اما اکنون قبل از انتخابات، آنها حکومت نظامی اعمال کردند. رئیس جمهور اوکراین از حمایت زیادی برخوردار نیست. این به معنای آن است که اوکراینی ها و دولت در حال تقسیم کردن کشورشان به دو بخش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم