ماجرای عذرخواهی کتبی کریمی‌قدوسی از صالحی‌امیری


ماجرای عذرخواهی کتبی کریمی‌قدوسی از صالحی‌امیری

رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرآنلاین، ناگفته‌هایی از جلسه رأی اعتمادش برای وزارت ورزش و جوانان در سال‌٩٢ مطرح کرد. او که در آن سال نتوانست رأی بهارستان را کسب کند، در‌این‌باره گفت:...


رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرآنلاین، ناگفته‌هایی از جلسه رأی اعتمادش برای وزارت ورزش و جوانان در سال‌٩٢ مطرح کرد. او که در آن سال نتوانست رأی بهارستان را کسب کند، در‌این‌باره گفت: حرف‌هایی در آن جلسه زده شد که از اساس جعل بود و بعد هم ثابت شد که حرف‌ها جعلی بودند. من شکایت کردم، اما هیچ امیدی به رسیدگی نداشتم. مسیر رسیدگی به شکایت من ۵سال طول کشید.

﷯صالحی ادامه داد: آقای توکلی که من ایشان را فرد دین‌داری می‌دانم، در دادگاه حاضر شد، حرف‌هایش را زد و مباحث من را شنید. وقتی در دادگاه قبل از صدور رأی برایش حجت شد که دچار یک نوع فریب اطلاعاتی شده است و حرف‌هایش نقل قول صحیح نبود، همان‌جا یک کاغذ گرفت، نوشت و ضمن عذرخواهی، از من حلالیت طلب کرد و من هم همان‌جا رضایت نوشتم و خداحافظی کردم.رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: از آقای توکلی خواهش کردم و گفتم «نمی‌خواهد منبع خبرتان را معرفی کنید؛ با او تماس بگیرید و بگذارید روی آیفون تا سؤال کنم کجا این خبر را تولید کرده است.» آقای توکلی گفت «شب گذشته، فردی تلفنی به من این حرف را گفت.» از ایشان خواستم به همان فرد زنگ بزند تا تلفنی با او صحبت کنم، اما آقای توکلی گفت «من تلفن او را ندارم، چون شماره ناشناس بود.» از ایشان پرسیدم: «یک فرد ناشناس، تلفنی مطالبی را به شما گفت و شما یادداشت و از تریبون مجلس قرائت کردید؟» گفت «بله.» می‌خواهم این پیام من را به جامعه منعکس کنید؛ وا... نظام اسلامی با این رویکرد امکان ادامه حیات نخواهد داشت؛ جامعه‌ای که در آن، کادرهای سیاسی با یک تلفن ناشناس در تریبون رسمی مجلس با آبروی رقبای سیاسی خود بازی می‌کنند. با صراحت می‌گویم قطعا نظام اسلامی با این رویکرد پایدار نخواهد بود.صالحی‌امیری افزود: بعد به آقای کریمی‌قدوسی رسیدیم. او گفت «ایشان پرونده امنیتی دارد.» گفتم «من پرونده امنیتی دارم؟» گفت «بله.» گفتم «من معاون بررسی استراتژیک و رئیس ستاد وزارتخانه بودم. درواقع ارشدترین مقام امنیتی کشور بودم؛ آیا ممکن است چنین چیزی؟» او گفت «بله.» موضوع به دادگاه و صدور محکومیت رسید. آقای کریمی‌قدوسی آنجا گفت «نقل‌قول‌هایی که کردم، از آقایان نادران و توکلی بود. بعد فهمیدم این حرف‌ها صحت ندارد؛ بنابراین از شما طلب حلالیت می‌‌کنم.» عذرخواهی‌اش را نیز کتبا نوشت. من هم رضایت دادم.اما آقای نادران حاضر به عذرخواهی کتبی نشد و در دادگاه به ١٠ماه حبس محکوم شد و چون در فرصت قانونی به حکم اعتراض نکرد، ١٠ماه حبس قطعی و به اجرای احکام ابلاغ شد. در‌واقع دارم به رجال سیاسی پیام مهمی می‌دهم. آقای نادران که محکوم شد و می‌خواست حکم به او ابلاغ شود، آدرس جعلی خیابانی در گرگان را داده است که اصلا وجود خارجی ندارد، حکم در اجرای احکام است. در‌حالی‌که در تهران زندگی می‌کند و ما هم مطلع هستیم، اما تلاش می‌کند که از قانون فرار کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا