تحریم‌های غذا و دارو در اسناد قید نمی‌شود/ نگرانی جدی در حوزه دارو وجود ندارد


تحریم‌های غذا و دارو در اسناد قید نمی‌شود/ نگرانی جدی در حوزه دارو وجود ندارد

جهانپور گفت: تحریم غذا و دارو خلاف موازین حقوق بشر است، به همین دلیل تحریم‌های مزبور هیچ وقت در اسناد قید نمی‌شود.

تحریم‌های غذا و دارو در اسناد قید نمی‌شود/ نگرانی جدی در حوزه دارو وجود ندارد

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: غذا و دارو شاید در تاریخ تحریم‌ها علیه کشورها و ملت‌های جهان هیچ وقت روی کاغذ تحریم نشده اما در عمل این طور نیست.

تحریم غذا و دارو انعکاس بین المللی بسیار منفی دارد

وی افزود: تحریم کنندگان به خوبی به این مسئله واقف هستند که تحریم غذا و دارو انعکاس بین المللی بسیار منفی خواهد داشت، مضاف براینکه خلاف موازین حقوق بین الملل، حقوق بشر و در عین حال اقدامی ضد بشری تلقی خواهد شد، به همین دلیل تحریم های مزبور هیچ وقت در اسناد قید نمی شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: طی ماه های اخیر برخی از شرکت های خارجی تامین کننده دارو یا مواد اولیه دارویی به طور مستقیم و غیر مستقیم و همینطور بانک‌های کارساز مناسبات مالی بین شرکت‌های دارویی و تامین کنندگان مواد اولیه در عمل توقف عملیات داده‌اند یا در وضعیت استندبای هستند و به عبارتی تکلیف آنان روشن نیست.

وی افزود: مسیرهای موازی و تمهیداتی در این حوزه صورت گرفته تا از منابع ارزی تخصیص یافته بتوان با ظرفیت‌های موازی موجود، نیازهای کشور را تامین کرد.

جهانپور در ادامه اظهار کرد : بی اعتمادی به محور شرارت‌های بین المللی و در راس آن ایالات متحده و بروز این موارد از قبل پیش بینی می‌شد، به همین دلیل بین 6 ماه تا دو سال انواع دارو و مواد اولیه دارویی مورد نیاز در کشور ذخیره سازی شده و جای دغدغه و نگرانی جدی نیست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مسعود صادقلو دیوونه خونه