سفر مخفیانه چهار عضو ارشد طالبان به اسلام آباد


سفر مخفیانه چهار عضو ارشد طالبان به اسلام آباد

اسلام آباد - ایرنا - دو روزنامه پاکستانی سفر مخفیانه چهار عضو ارشد طالبان به پاکستان همزمان با سفر دو روزه «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان به اسلام آباد را تایید کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه جنگ در گزارشی در خصوص این سفر نوشت: منابع آگاه در دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کردند که چهار عضو ارشد این گروه سفری مخفیانه به پاکستان انجام داده اند.
بنابر این گزارش، این منابع مدعی شدند که سفر این افراد شخصی بوده و هیچ گونه اطلاعاتی در مورد آن وجود ندارد.
این منابع افزودند: در میان این افراد یکی از سفیران قدیمی و فرماندار یکی از ولایت های افغانستان در دوران حکومت طالبان در آن کشور حضور داشتند.
روزنامه «دنیا» نیز در گزارشی در این زمینه نوشت: منابع آگاه اعلام کردند که این چهار عضو ارشد طالبان شامل «شاه الدین دلاور، ‌سهیل شاهین، صلاح حنفی و ضیاء الرحمان مدنی» بودند.
منابع آگاه این روزنامه مدعی شدند که الرحمان مدنی به اتهام حمایت مالی از طالبان در فهرست تروریستی سازمان ملل قرار دارد.
بر اساس این خبر، مشخص نیست که این افراد چند روز در اسلام آباد حضور داشته و با چه کسانی دیدار کرده اند، البته رسانه ها مدعی هستند که این سفر می تواند زمینه ای برای گفت و گوهای آتی طالبان با آمریکا در قطر باشد.
به گزارش ایرنا، همزمان با سفر «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان به اسلام آباد و گفت و گوهای وی با مقامات پاکستانی نظیر نخست وزیر پاکستان، وزیر امور خارجه، قائم مقام وزارت خارجه، اخبار تایید نشده ای از حضور هیات دفتر سیاسی طالبان در اسلام آباد منتشر شد.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان نیز روز گذشته در بخشی از سخنانش در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر حضور هیات دفتر سیاسی طالبان در پاکستان گفت: راه حل پایان جنگ افغانستان، سیاسی و نه نظامی است و پاکستان معتقد است این اقدام رو به جلو است.
شبد**آساق**6125**1455**1379


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حمیدرضا احمدی سرپرست جدید سرکنسولگری ایران در مزار شریف شد