«جلال میرزایی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص نشست اوپک در وین گفت: خروجی نشست اوپک مبنی بر کاهش 1میلیون 200هزار بشکه ای تولید نفت اعضا، بازار را از وضعیت فعلی خارج می کند تا بخشی از منافع تولیدکنندگان تامین شود. کاهش قیمت نفت رشد اقتصادی کشورهای تولیدکننده را به خطر می‌اندازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر اعضا تولید خود را به میزان 80-75 دلار در بشکه بسته اند، کاهش قیمت نفت به 50دلار این کشورها را در تنگنای شدید مالی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه رسیدن اعضا به این توافق علیرغم فشار آمریکایی ها دستاورد خوبی است، تاکید کرد: عملکرد وزیر نفت در این اجلاس را باید براساس این توافق بسنجیم. درکل این توافق، خوب بوده و آقای زنگنه در شکل گیری این توافق موثر بوده است.

جلالی افزود: وزیر نفت شخصی تاثیرگذار است که بسیاری از وزرای کشورهای عضو اوپک را می‌شناسد و مواضع آنها را نیز می داند. ایشان اخیرا دیداری با وزیر نفت روسیه داشته و تعامل خوبی با ایشان دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعاملات خوب وزیر نفت با وزرای سایر کشورها به اتخاذ تضمین منطقی در راستای منافع کشورهای تولید کننده کمک می‌کند.