کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟


عاشقان کوهنوردی و طبیعت گردی با شنیدن وصف کوه های کاچکار، بدون شک رویای صعود به آن را در سر می پرورانند. طبیعت این کوهستان جور دیگری زیبایی خود را به رخ می کشد و تجربه متفاوتی برای گردشگران به ارمغان می آورد. به نظر شما چرا کاچکار به مکان محبوب طبیعت گردی تبدیل شده است؟

عاشقان کوهنوردی و طبیعت‌گردی با شنیدن وصف کوه‌های کاچکار، بدون شک رویای صعود به آن را در سر می‌پرورانند. طبیعت این کوهستان جور دیگری زیبایی خود را به رخ می‌کشد و تجربه متفاوتی برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. به نظر شما چرا کاچکار به مکان محبوب طبیعت‌گردی تبدیل شده است؟

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

کاچکار نام کوهستانی در ایالت ریزه واقع در شرق دریای سیاه است. بلندترین قله کاچکار به عروس قله‌های ترکیه معروف شده. روز به روز محبوبیت این مقصد و امکانات گردشگری آن بیشتر می‌شود. این کوهستان که درست در شمال شرق ترکیه واقع شده مسیرهای مختلفی برای کوهنوردی دارد و برای صعود به قله‌های آن بین 3 تا 6 روز زمان لازم است. صعود به قله‌های کاچکار رویایی دور و دست‌نیافتنی نیست تا دیر نشده آن را تجربه کنید.

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

کوهستان کاچکار چرا خاص است؟

طبیعت کاچکار متنوع و چشم‌نواز است. اینجا، فقط کوه‌ها نیستند که شما را مسخ می‌کنند؛ درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، رودهای خروشان، دریاچه، چشمه‌ها، برفچال‌ها و یخچال‌های طبیعی گوشه دیگری از زیبایی‌های این طبیعت بکر هستند. علاوه بر کوهنوردی و لذت از مناظر بکر کاچکار هیجان‌های دیگری هستند که می‎توانید اینجا تجربه کنید: رفتینگ در رودهای خروشان، هلی اسکی بر روی یخ‌های کاچکار و...

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

در کوهستان کاچکار چه می‌بینیم؟

حین کوهنوردی در کوه‌های کاچکار از میان گل‌های رنگارنگ، دریاچه‌های چشم‌نواز و رودهای روان می‌گذریم. آب و هوای کاچکار آنقدر دلچسب است که به مقصد ییلاقی عشایر ترکیه نیز تبدیل شده است. اگر در راه، گله‌های گاو و گوسفند و کلبه‌های چوبی روستاییان را دیدید، تعجب نکنید. در نهایت، بعد از گذر از این همه شگفتی و چند شب کمپینگ، لذت صعود به قله از خاطرتان نخواهد رفت.

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

کی به کوهستان کاچکار برویم؟

حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که کاچکار آب و هوایی سرد و پربارش دارد. از همین رو، بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان است. گرچه تابستان‌های کاچکار نسبتا شلوغ و مه آلود است، اما بهترین زمان صعود به قله‌های کاچکار همین تابستان است. در این فصول از آب و هوای معتدل و آوای پرندگان لذت ببرید.

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

برای سفر به کوه های کاچکار با خود چه چیزهایی ببریم؟

از آنجا که کوهستان‌های کاچکار یخی است، داشتن یخ شکن، چکش کوهنوردی، طناب و لباس مناسب ضروری است. شرایط جوی در این منطقه چندان ثابت نیست و حتی در روزهای تابستان نیز هوا سرد می‌شود؛ پس حتما لباس گرم و لباس اضافه همراه داشته باشید.


1397/09/19 | کد مطلب: 4315
برچسب‌ها: ترکیه
کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟
کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟ سیما رفیعی
کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان